آخرین خبر

برای جشنواره «عمار» ۱۰ مستند تولید کردم/ از مدافعان حرم تا نخبگان

علیرضا باغشنی مستندساز عنوان کرد که برای دهمین دوره جشنواره فیلم «عمار» ۱۰ مستند تولید کرده است که موضوعاتی از مدافعان حرم تا نوجوانان نخبه را شامل می‌شوند.

به گزارش آوای ایرانیان، علیرضا باغشنی مستندساز درباره حضورش در دهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» گفت: برای حضور در این دوره از جشنواره مردمی فیلم «عمار» ۱۰ اثر مستند را تهیه و تولید کرده و به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال کردم.

وی افزود: نخستین مستند «مادرانه» نام دارد که در زمانی حدود ۳۵ دقیقه ساخته شده است و فعالیت جمعی مادران در جهت تربیت فرزندان و رشد مادر و کودک در کنار هم را برای مردم و مخاطبان به تصویر کشیده است.

این مستندساز ادامه داد: دیگر مستندی که برای این دوره از جشنواره درنظر گرفته شده است «شیرینی شام» نام دارد. این اثر در زمان ۳۵ دقیقه ساخته شده است و موضوع آن درباره مدافعان حرم و مقاومت است که در این اثر با یکی از فرماندهان فاطمیون در کشور سوریه همراه می‌شویم که او روایتی از سال های مقاومت در سوریه بیان می‌کند.

باغشنی اظهار کرد: مستند «هفت روز در بهشت» دیگر کاری است که تولید کردم. این مستند ۳۵ دقیقه زمان دارد و در مورد نوجوانان نخبه سراسر کشور است که یک هفته به مشهد می‌آیند و موسسه جوانان آستان قدس یک دوره هفت روزه برای آنها برگزار می‌کند. این دوره علمی و معرفتی و تفریحی توانسته است اثرات بسیار خوبی در بین نوجوانان نخبه ایجاد کند.

وی اضافه کرد: مستند «چکمه‌های فرهنگی» کار دیگری است که امسال تولید کردم. این مستند در زمان ۷ دقیقه ساخته شده و موضوع آن درباره کشف حجاب رضاخانی و خاطرات افرادی است که در این زمینه خاطره داشتند. در واقع این مستند درباره مصیبت و سختی هایی است که مردم در آن زمان تحمل کردند.

این مستندساز یادآور شد: «روضه ممنوع» مستند بعدی من برای جشنواره فیلم «عمار» است. این اثر ۷ دقیقه زمان دارد و درباره قانون ممنوعیت روضه در زمان رضاخان و مشکلات و مصیبت‌های مردم در آن زمان است.

باغشنی عنوان کرد: مستند «اویس ثانی» یکی دیگر از آثار تولیدی من برای جشنواره «عمار» است. این مستند ۲۰ دقیقه زمان دارد و درباره یکی از شهدای اطلاعات و عملیات غواص نیشابوری است که در عملیات کربلای ۴ به شهادت می رسد.

وی اظهار کرد: مستند «گل محمدی» اثر بعدی من است. این مستند ۴۰ دقیقه زمان دارد و درباره مقاومت و مدافعان حرم ساخته شده و به خصوصیت‌های شهید جواد محمدی مفرد می‌پردازد.

این مستندساز بیان کرد: مستند «بابازی» اثر دیگر ی است که سال جاری تولید کردم. این مستند ۲۵ دقیقه زمان دارد و درباره موضوع بازی پدران با فرزندان و نقش تربیتی است که این ماجرا می تواند داشته باشد.

باغشنی اظهار کرد: مستند «رنج شیرین» یکی دیگر از آثاری است که برای جشنواره «عمار» تولید کردم. این مستند ۲۰ دقیقه زمان دارد و درباره موکب درمانی در فضای اربعین و در مسیر کربلا به نجف است.

وی در پایان تصریح کرد: مستند «ادامه دارند هنوز» آخرین کاری است که برای دهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار: درنظر گرفتم. این مستند ۲۵ دقیقه زمان دارد و با موضوع سفر دانشجویان علوم پزشکی مشهد در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق جنگی جنوب است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برای جشنواره «عمار» ۱۰ مستند تولید کردم/ از مدافعان حرم تا نخبگان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید