آخرین خبر

برگزیده فجر در تماشاخانه ایرانشهر/«دریاچه قو» برشی از روایت‌های فولکلور روسیه+عکس

تهیه کننده نمایش «دریاچه قو» عنوان کرد: این اثر به کارگردانی رضا صابری از ۲۶ آبان ماه در تماشاخانه ایرانشهر اجرایش را آغاز می‌کند.

 به گزارش آوای ایرانیان، مسعود حکم‌آبادی، تهیه کننده نمایش «دریاچه قو» عنوان کرد:‌این نمایش به کارگردانی رضا صابری از شهر مشهد است که در سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر موفق به دریافت هشت جایزه شد و اکنون قرار است در تماشاخانه ایرانشهر اجرا شود.

وی با بیان اینکه اجرای این کار ۲۶ آبان ماه در سالن ناظرزاده آغاز می‌شود، افزود: متن نمایش نوشته صابری براساس اپرای معروف ایلیچ چایکوفسکی است. کار نیز دارای شش بازیگر اصلی و حدود ۳۰ بازیگر فرم است که گروه را همراهی می‌کنند.

حکم‌آبادی با اشاره به اینکه کار در شهر مشهد نیز اجرای عموم موفقی داشته، اظهار داشت: به لحاظ فرم و شیوه اجرا نمایش در مشهد توانست مخاطبان خود را جذب کند امیدواریم این اتفاق در تهران نیز بیافتد.

وی همچنین افزود: این نمایش در جشنواره فجر کاندید ۱۰ جایزه شد که از این تعداد ۴ تندیس و ۴ لوح تقدیر شامل جوایز بهترین آهنگسازی، کارگردانی،  بازیگری زن، طراحی فرم، نور، گریم و آرایه‌های صوتی شد. تیم بازیگران نمایش هم اکنون در حال تکمیل‌اند.

حکم‌آبادی، ژانر کار را اجتماعی به شمار آورد و گفت: دریاچه قو برگرفته از داستان‌های فولکلوریک روسیه است که در تالار بولشوی مسکو به صحنه رفته است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برگزیده فجر در تماشاخانه ایرانشهر/«دریاچه قو» برشی از روایت‌های فولکلور روسیه+عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید