آخرین خبر

کتاب «هفت شهر نی» منتشر شد/ روایتی ازاسفار هفت گانه نی نوازان

کتاب «هفت شهر نی» برگرفته از موضوعاتی هفت سفر عرفانی برای انسان، نُت های ردیف موسیقی ایران و خاطراتی از هنرمندان شناخته شده موسیقی ایرانی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش آوای ایرانیان، کتاب موسیقایی «هفت شهر نی» به تألیف حامد امجدیان راهی بازار موسیقی کشور شد، این در حالی است که قطعات آمده در این کتاب توسط مؤلف اجرا و از طریق اپلیکشین جامع نی نوازی در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

«حامد امجدیان» آهنگساز، مؤلف و نوازنده ساز عرفانی نی درباره تازه ترین اثر تالیفی خود گفت: این کتاب شامل هفت سفر عرفانی برای انسان، نُت‌های ردیف موسیقی ایران با ذکر مثال برای هر گوشه، ۵۱ قطعه ضربی، ۵۰ درس مقدماتی، داستان‌ها و خاطرات شیرین استادانی چون محمد موسوی و محمدرضا شجریان است و در ۴۳۴ صفحه با جلد گالینگور چاپ و منتشر شده است.

این پژوهشگر که پیش تر کتابِ «قوانین و مقررات مرتبط با بازار سرمایه» را به چاپ رسانده، از انتشار کتاب دیگرش با عنوان «مکتب آنتی سوسولیست» که ساختاری وسیع و بنیادین را در حوزه افکار انسانی بیان می کند، خبر داد.

در توضیحات تکمیلی کتاب نیز آمده است:

«مؤلف در ابتدای کتاب و قبل از ورود به مباحث موسیقی، از هفت سفر اخلاقی – عرفانی برای انسان سخن می گوید که از آن به «اسفار هفتگانه نی نوازان» یاد کرده و عنوان می کند: کاش هر انسان و به طور اخص اهالی موسیقی ایرانی قبل از اینکه سازی به دست گیرند، از این هفت شهر به سلامت بگذرند تا دلشان محیای پذیرش اسرار گردد. سفرهایی با عنوان سفر از شهر خودشنیداری به حقیقت شنیداری، سفر از شهر تقلید به شهر تحقیق، ورود به شهرعشق و برپایی ضیافتِ امجد و …»

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کتاب «هفت شهر نی» منتشر شد/ روایتی ازاسفار هفت گانه نی نوازان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید