آخرین خبر

اسپایک لی رییس داوران جشنواره فیلم کن ۲۰۲۰ شد

کارگردان و فیلمنامه‌نویس برنده اسکار به عنوان نخستین آمریکایی آفریقایی‌تبار ریاست داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم کن را برعهده می‌گیرد.

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، مسئولان جشنواره فیلم کن اعلام کردند اسپایک لی کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی هفتاد و سومین دوره این جشنواره را برعهده خواهد داشت.

این کارگردان نام خود را به این ترتیب به عنوان نخستین آمریکایی آفریقایی‌تبار در این سمت ثبت کرد.

لی از سابقه سال‌ها حضور در جشنواره کن برخوردار است و نخستین بار سال ۱۹۸۶ با فیلم «او آن را خواهد داشت» در بخش ۲ هفته کارگردانان برنده جایزه شد. «کار درست را انجام بده» در سال ۱۹۸۹ فیلم دیگر لی به بخش مسابقه کن راه یافت و در این مدت ۷ فیلم وی در کن حضور یافت. تریلر «کو کلاکس کلان سیاه‌پوست» جدیدترین فیلم وی سال پیش در این رویداد سینمایی به نمایش درآمد و جایزه بزرگ کن را برد. این فیلم موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.

سال پیش آلخاندرو گونزالس ایناریتو کارگردان مکزیکی در این سمت جای داشت و فیلم کره‌ای «انگل» یا «پارازیت» را به‌عنوان برنده جایزه نخل طلای ۲۰۱۹ این جشنواره انتخاب کرد. این فیلم در ۶ بخش اسکار ازجمله بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شده است.

اسپایک لی در پاسخ به انتخاب جشنواره کن از آن به عنوان جشنواره‌ای یاد کرد که مهم‌ترین جشنواره سینمایی دنیاست و گفت: این جشنواره تأثیری بزرگ بر موقعیت کاری من گذاشته است و خط سیر من در سینمای جهان را عوض کرد.

هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم کن ۱۲ تا ۲۳ مه (۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد ۱۳۹۹) برگزار می‌شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اسپایک لی رییس داوران جشنواره فیلم کن ۲۰۲۰ شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید