آخرین خبر

همه چیز درباره جوایز گرمی 2021

آوای ایرانیان: رقابت خوانندگان سرشناس در بخش‌های مختلف شصت و سومین دوره گرمی و اعلام فهرست اجراکنندگان، انتظارها را برای این مراسم که هفته آینده برگزار می‌شود بیش از پیش کرده است.

نرگس کیانی در پانا نوشت: پس از تغییر زمان مراسم گرمی ۲۰۲۱ تاریخ جدیدی برای این رویداد مشخص شد همچنین نامزدها و اسامی کسانی که در این مراسم اجرا خواهند داشت مشخص شد.

به گزارش ورایتی، مراسم گرمی آمریکا که هر سال در تاریخ ۱۲ بهمن برگزار می‌شد امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و شدت گرفتن آن به تاخیر افتاده است.

البته به تازگی تاریخ جدیدی برای این مراسم مشخص شده است، ۲۵ اسفند (۱۴ مارچ) تاریخ جدید برگزاری این مراسم است.

جایزه گرمی (Grammy Awards) جایزه‌ای است که هرساله از سوی آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط برای گرامیداشت دستاوردهای برجسته موسیقی انگلیسی اهدا می‌شود. جایزه گرمی در صنعت موسیقی برابر با جایزه اسکار در صنعت فیلمسازی، جایزه امی در تلویزیون و جایزه تونی در تئاتر است. شصت و دومین مراسم گرمی در ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰ (۷ بهمن ۱۳۹۸) برگزار شد و اکنون ما در انتظار شصت و سومین مراسم گرمی در ژانویه ۲۰۲۱ هستیم.

جایزه گرمی در واقع کوتاه شده جایزه گرامافون است. آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط هرساله دستاوردهای برجسته در صنعت موسیقی را انتخاب کرده و جایزه گرمی را به آنان اهدا می‌کنند. این جایزه یک تندیس طلایی گرامافون است که در ۴ رشته اصلی و ۵ رشته افتخاری به برندگان اهدا می‌شود. چهار جایزه اصلی عبارتند از بهترین آلبوم سال، بهترین ضبط آهنگ سال، بهترین ترانه سال و بهترین هنرمند جدید.

بهترین آلبوم سال

جایزه گرمی بهترین آلبوم سال هرساله به خواننده و تهیه‌کننده یک آلبوم اهدا می‌شود. نامزدهای جایزه بهترین آلبوم سال مراسم گرمی ۲۰۲۱ به جینی آیکو (Jhené Aiko) برای آلبوم Chilombo، دوآ لیپا (Dua Lipa) برای آلبوم Future Nostalgia، گروه بلک پوماز (Black Pumas) برای آلبوم بلک پوماز، تیلور سوئیفت (Taylor Swift) برای آلبوم Folklore، پست مالون (Post Malone) برای آلبوم Hollywood Bleeding، گروه کلد پلی (Coldplay) برای آلبوم EVERYDAY LIFE، جکوب کالیر (Jacob Collier) برای آلبوم Djesse Vol. ۳، گروه هایم (HAIM) برای آلبوم Women in Music Pt. III هستند.

تیلور سوئیفت

بهترین ضبط آهنگ سال

جایزه گرمی بهترین ضبط آهنگ سال به خواننده و تهیه‌کننده یک آهنگ اهدا می‌شود. نامزدهای بهترین ضبط سال در سال ۲۰۲۱ نیز شامل آهنگ “رژه سیاه” بیانسه، “رنگ‌ها” گروه بلک پوماز، “راک استار” رادی ریچ، “Say So” دوجا کت، “هرچیزی من می‌خواستم” بیلی آیلیش، “الان شروع نکن” دوا لیپا، “دایره‌ها” پست ملون، “وحشی” مگان دی استالین هستند.

بهترین ترانه سال

جایزه گرمی بهترین ترانه سال به ترانه‌سرا و آهنگساز یک اثر تقدیم می‌شود. نامزدهای بهترین ترانه سال مراسم گرمی ۲۰۲۱ را ترانه “رژه سیاه” با اجرای بیانسه، ترانه “جعبه” با اجرای رادی ریچ، ترانه “ژاکت” با اجرای تیلور سوییفت، “دایره ها” با اجرای پست ملون، “الان شروع نکن” با اجرای دوا لیپا، “هر چیزی من می خواستم” با اجرای بیلی آیلیش، “نمی تونم نفس بکشم” با اجرای H.E.R.، ترانه “اگر جهان تمام می شد” با اجرای جولیا مایکلز تشکیل داده‌اند.

بیلی ایلیش

جایزه بهترین هنرمند جدید

این جایزه به بهترین هنرمندی که برای اولین بار اثری رسمی در صنعت موسیقی منتشر کند، تعلق می‌گیرد. بسیاری از خوانندگان موفق آمریکایی این جایزه را کسب کرده‌اند و همین جایزه چراغ راه هنری‌شان شده است. نامزدهای این بخش شامل اینگرید آندرس، فیبی بریجرز، چیکا‌، نوا سایرس، دی اسموک، دوجا کت، کایترانادا، مگان دی استالین هستند.

بهترین آهنگ POP تک نفره

در آلبوم هر خواننده‌ای هر سال یک آهنگ تک نفره هست که ممکن است در جایزه گرمی حضور داشته باشد، داوران مراسم گرمی بر اساس کیفیت آثار، یک آهنگ پاپ تک نفره جایزه این جایزه را اهدا می‌کنند. از میان تمام آثار تک نفره‌ای که منتشر شده آهنگ YUMMY از جاستین بیبر، SAY SO از دوجا کت، EVERYTHING I WANTED از بیلی آیلیش، DON’T START NOW از دوآ لیپا، WATERMELON SUGAR از هری استایلز، CARDIGAN از تیلور سوئیفت نامزد این بخش شده‌اند.

جاستین بیبر

بهترین آهنگ POP گروهی یا دو نفره

در بخش بهترین آهنگ POP گروهی یا دو نفره نیز ONE DAY از J Bavin ،Dua Lipa ،Bad Bunny & Tainy، INTENTIONS از Justin Bieber Featuring Quavo ،DYNAMITE از گروه BTS، RAIN ON ME از لیدی گاگا و آریانا گرانده، EXILE از Taylor Swift Featuring Bon Iver کاندید شده‌اند.

چه کسانی در مراسم گرمی ۲۰۲۱ اجرا می‌کنند؟

بد بانی، بلک پوماز، کاردی بی، بی تی اس، برندی کارلی، دا بیبی، دوجا کت، بیلی آیلیش، دوآ لیپا، لیل بیبی، میراندا لمبرت، بریتنی هووارد، هیم، مایکی گایتون، کریس مارتین، جان مایر، مگان مارن موریس، پست مالون، رابی ریچ، هری استایلز و تیلور سوئیفت اسامی خوانندگانی است که در مراسم گرمی ۲۰۲۱ اجرا خواهند کرد.

دوا لیپا

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “همه چیز درباره جوایز گرمی ۲۰۲۱”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید