آخرین خبر

کنسرت طلیسچی به نفع سیل‌زدگان سیستان/ تفاهم‌نامۀ همکاری انجمن موسیقی ایران و موزیکچی

علیرضا طلیسچی کنسرت ۲۶ دی‌ماه خود در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران را به نفع سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان برگزار می‌کند.

به گزارش آوای ایرانیان، علیرضا طلیسچی پس از اتفاقات تلخ متعدد روزهای اخیر در ایران به‌جای لغو کنسرت خود، تصمیم به برگزاری اجرا و اهدای تمامی عواید آن به سیل زدگان سیستان و بلوچستان کرد.

تمامی بلیت‌های کنسرت ۲۶ دی‌ماه علیرضا طلیسچی با استقبال مخاطبان به فروش رفته است و این خواننده تصمیم گرفت به جای لغو اجرای خود، تمامی عواید آن را در اختیار هموطنان آسیب دیده کشور در سیستان ‌و بلوچستان قرار دهد تا کمکی به خسارت دیدگان این مناطق باشد.

طلیسچی با انتشار مطلبی در صفحه شخصیش از تصمیم خود خبر داد و نوشت: «در این روزها عزادار عده زیادی از هموطنانمان بودیم ، انگار که این طوفان مصیبت‌های وارده بر پیکر ایران ما تمامی ندارند ، لذا به زعم خویش بر آن شدم مسیری جدا طی نموده و تسکینی هرچند کوچک بر دل بزرگ هموطنان داغ‌دیده‌ کشورم باشم. ۲۶ دی‌ماه در تهران کنسرتی خواهم داشت… “ برگزار میکنم ! ”به دلیل اینکه مسئول مستقیم ارتزاق بیش از پنجاه خانوار زحمتکش از این کنسرت، اعم از نوازنده، صدابردار، نورپرداز، تهیه‌کننده، سالن و عوامل آن، موسسات برگزار کننده و کارمندانشان، گریمور، پرسنل زحمتکش خدماتی و اجرائیات و در نهایت هرکسی که حتی یک ریال سر سفره همسر و فرزندان خویش می‌برد، هستم این‌کار را حتما ًانجام خواهم داد، … امّا خود اعلام میکنم در جهت برداشتن باری هرچند کوچک از دوش مردم کشورم دستمزدی برای اجرای کنسرت ۲۶د‌ی ماه دریافت نخواهم کرد و تمامی عواید خویش از این برنامه که به بهترین شکل ممکن فروخته شده را مستقیماً در اختیار هموطنان آسیب دیده کشورم در«سیستان‌وبلوچستان» قرار خواهم داد بلکه ضمن ثابت کردن حُسن نیتم، هم مسیر و همراه مردمی باشم که از صمیم قلبم دوستشان دارم و سیاهپوششان شدم. به امید روزی که شاهد طلوع خوشبختی همیشگی این سرزمین باشیم. این‌ مردم سزاوار بهترین روزها هستند که قطعاً خواهد آمد.»

کنسرت علیرضا طلیسچی ۲۶ دی‌ماه سال جاری طی دو سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار و عواید آن به سیل زدگان سیستان و بلوچستان اهدا می‌شود.

*****************************

انجمن موسیقی ایران و موزیکچی تفاهم‌نامۀ همکاری امضا کردند

انجمن موسیقی ایران و سامانۀ موزیکچی با هدف معرفی بیشتر فعالیت‌های هنری و هنرمندان حوزۀ موسیقی نواحی و دستگاهی کشور تفاهم‌نامۀ همکاری امضا کردند.

علی ثابت‌نیا، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در خصوص این تفاهم‌نامه گفت: همکاری با اپلیکیشن «موزیکچی» با هدف معرفی بیشتر هنرمندان حوزۀ موسیقی نواحی و دستگاهی و خصوصاً شرکت‌کنندگان جشنوارۀ ملی موسیقی جوان انجام شده است.

ترویج موسیقی جدی و هنری ایران

وی افزود: این همکاری قرار است متقابل باشد. فایل‌های صوتی و تصویری که امتیاز آن متعلق به انجمن است جهت بارگزاری در فضای مجازی در اختیار اپلیکیشن موزیکچی قرار می‌گیرد و از سوی دیگر، این اپلیکیشن متعهد است برنامه‌های موسیقی کشور خصوصاً آن‌هایی که مرتبط با انجمن موسیقی ایران است را بارگزاری کند و از این طریق باعث پویایی بیشتر در فضای موسیقی خصوصاً در شهرستان‌ها شود.

وی در ادامه گفت: سامانۀ موزیکچی به پروژۀ استعدادیابی نیز فکر کرده است، پس از اینکه دربارۀ محتوای آن به توافق قطعی برسیم انجمن از طریق شعب خود در کشور برای معرفی آن کمک خواهد کرد. البته این همکاری منحصر به این اپلیکیشن نیست، پیش از این هم انجمن با فضاهای تحت وِب همکاری داشته است فایل‌هایی را در اختیار آنها قرار داده، چرا که هدف کلی ترویج موسیقی جدی و هنری ایران است.

موزیکچی؛ سکوی رایگانی برای خوانندگان و اهالی موسیقی

جلیل صمدآقایی، مدیر سامانۀ موزیکچی در این خصوص گفت: انجمن یکی از مراکز اصلی و مهم صنعت موسیقی کشور است. اهداف خود را با انجمن در میان گذاشتیم، در بسیاری از بخش ها با یکدیگر همسو بودیم.

وی در مورد این سامانه توضیح داد: «موزیکچی» یک ابزار، ویترین و سکوی رایگانی است برای خوانندگان و اهالی موسیقی که به‌وسیلۀ آن می‌توانند آثار خود را معرفی و در معرض دید و سمع و نظر تمامی فارسی‌زبانان جهان قرار دهند. ضمناً در این سامانه برای استعدادهای جدید و ناشناخته یا کمتر شناخته‌ شده، ماژول خاصی طراحی گردیده تا همه با فرصتی برابر و عادلانه داوری، معرفی، رشد و حمایت شوند.

وی افزود: این سایت و اپلیکشن آن حدود دو سال پیش شروع به فعالیت کرده است. هدف اصلی از آنجا شکل گرفت که مردم علاقمندند موسیقی را هر جایی به‌راحتی و به‌سرعت و با کمترین هزینه گوش کنند. می‌خواهیم به‌صورت قانونی برای هنرمندان کشور انجام وظیفه کرده آلبوم‌ها و کنسرت‌هایشان را در این سایت بارگزاری کنیم. همچنین در این سامانه (WWW.MUZIKCHI.COM) مردم می‌توانند بلیت کنسرت‌ها را به‌راحتی خریداری کنند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کنسرت طلیسچی به نفع سیل‌زدگان سیستان/ تفاهم‌نامۀ همکاری انجمن موسیقی ایران و موزیکچی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید