آخرین خبر

انوشیروان روحانی و قاسم عابدین نوار نقره ای خانه بتهوون را دریافت کردند

«نوار نقره ای بتهوون» همزمان با ۶۶ سالگی مرکز موسیقی بتهوون، به دو پیشکسوت موسیقی و صدابرداری، انوشیروان روحانی و قاسم عابدین اهدا شد.

به گزارش آوای ایرانیان و به نقل از روابط عمومی خانه-موزه بتهوون، مرکز موسیقی بتهوون از سال‌های گذشته نمادی با عنوان لوح زرین دارد که در دو دهه گذشته به پاس یک عمر فعالیت به چهار فعال فرهنگی کریم چمن‌آرا، مرتضی احمدی، عزت‌الله انتظامی و عبدالرحیم جعفری(بنیانگذار انتشارات امیرکبیر) اهدا شده است.

در شهریور ماه امسال، همزمان با سالگرد یک سالگی خانه موزه بتهوون، این مرکز تصمیم گرفت و اعلام شد که هرسال به یک اثر و یک هنرمند «خاطره ساز» نمادی با عنوان «نوار نقره‌ای بتهوون» تعلق بگیرد. همانطور که در گذشته هم اعلام شد انتخاب این اثر یا هنرمند براساس معیار و ارزش‌های خانه-موزه بتهوون(چمن‌آرا) است و مهم نیست که اثر یا هنرمند متعلق به چه دوره و بازه زمانی باشند.

از هرنسخه این نوار دو عدد تولید می‌شود، یکی به هنرمند و فعال انتخاب شده‌ی عرصه هنر و فرهنگ تعلق می‌گیرد و دیگری هم در خانه موزه بتهوون آرشیو می‌شود. این محصول که از جنس استیل ساخته شده به سفارش خانه-موزه بتهوون و اختصاصی برای این مجموعه در اشیا تهران طراحی شده است.
برهمین اساس، امسال همزمان با تولد ۶۶ سالگی مرکز موسیقی بتهوون دو نوار نقره‌ای از طرف مرکز موسیقی بتهوون و خانه موزه بتهوون به آقایان انوشیروان روحانی و قاسم عابدین اهدا شد.

نوارنقره‌ای اهدا شده به قاسم عابدین در دورهمی کوچک و صمیمانه و با حضور خانواده عابدین، فردین خلعتبری و سامان احتشامی در خانه موزه بتهوون از طرف خانواده چمن آرا به این هنرمند عرصه موسیقی به خاطر یک عمر فعالیت «استودیو صبا» اهدا شد.

قاسم عابدین از صدابرداران اهل موسیقی است که از سال ۱۳۵۷ با تأسیس و مدیریت استودیو صبا، به صدابرداری بسیاری از آثار موسیقی ایران مشغول بوده‌است. موسیقی سریال «سربداران»، موسیقی سریال «امام علی»، موسیقی سریال «مدار صفر درجه»، موسیقی سریال «ایراندخت»، موسیقی فیلم «هامون»، موسیقی فیلم «آدم‌برفی» ، موسیقی فیلم «مردی از جنس بلور» از جمله آثاری است که توسط عابدین صدابرداری و ضبط شده‌است.

اما نوار نقره‌ای دیگر از طرف خانواده چمن‌آرا به انوشیروان روحانی به خاطر ساخت آثار خاطره‌ساز و خصوصا ترانه تولد مبارک که دهه‌هاست خاطره ساز نسل‌های مختلف است اهدا شد. این مراسم در محفل خانوادگی و با همراهی سامان احتشامی در منزل خانواده روحانی برگزار شد.

انوشیروان روحانی آهنگساز برجسته و مدرس پیانو است که سالها آثار بسیار و شناخته شده ای ساخته است. او یکی از آهنگسازان معاصر می باشد که برای فیلم ها و سریال های بسیاری هم آهنگسازی کرده است.

نسخه دوم نوارهای نقره‌ای اهدا شده برای بازدید در خانه-موزه بتهوون به نشانی تهران، کریم‌خان‌زند-میرزای شیراری-شماره۶٩ به نمایش گذاشته می‌شود.

شایان ذکر است که خانه-موزه بتهوون بر اساس خاطرات، اسناد خانوادگی و مستندات موسیقی معاصر از ١۵شهریور١٣٩٧ مصادف با نود و پنجمین سالگرد تولد کریم چمن‌آرا؛ بنیانگذار مرکز موسیقی بتهوون فعالیت رسمی موزه‌ای خود را آغاز کرده است.

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “انوشیروان روحانی و قاسم عابدین نوار نقره ای خانه بتهوون را دریافت کردند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید