آخرین خبر

آلبوم مقامات کهن تنبور۱ منتشر شد

آلبوم مقامات کهن تنبور۱، اثری از یحیی و پویان رعنایی، به همت یحیی رعنایی و از سوی نشر آوای سوته دلان منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش آوای ایرانیان، آلبوم مقامی «مقامات کهن تنبور۱» حاصل پژوهش یحیی رعنایی ست که این موزیسین، خنیاگریِ تنبور اثرش را بر عهده داشته و پویان رعنایی آواز آن را سر داده است.

این آلبوم در قالب ۱۹ قطعه از جمله «طرز یاری»، «طرز هجرانی»، «طرز رستم»، «هانای فریادرس»، «یاران و باطن وش دنگی میو»، «دیشت هورامان»، «پیرم حق»، «چوپی رزباری»، «سحری سید خاموش»، «عید یارانه»، «درویش درویش» و…ساخته و پرداخته شده است.

شورش رعنایی (مدیر هنری، ناظر ضبط موسیقی، دستیار صدا و ویرایش)، باربد خاکپور (ضبط موسیقی و میکس-مسترینگ، مشاور هنری، عکاس و گرافیست)، مهدی میرزا باقریان (مدیر اجرایی)، شیرین محمدی (مدیر تولید) و نشاط فرقانی (مترجم) عوامل تولید و اجرای این آلبوم بوده اند.

یحیی رعنایی متولد ۱۳۴۱ در شهرستان صحنه است؛ اولین استادش سید امرلله شاه ابراهیمی بود که مقام های حقانی و باستانی حوزه صحنه را نزد آن مرحوم گذراند. پس از آن مقام های منطقه گوران را نزد استاد عابدین خادمی و بعد موسیقی سنتی و نوازندگی سه تار را نزد زنده یاد جلال ذوالفنون و استاد حسین علیزاده فرا گرفت. از آثار آهنگسازی شده ی دیگر توسط این موزیسین می توان به «یاوران مسم» و «مطرب تنبور» اشاره کرد.

پویان رعنایی فرزند یحیی، متولد ۱۳۶۶ در صحنه و فضایی موسیقی محور متولد شده و از همان کودکی تنبور را نزد پدرش فرا گرفت. او نوازندگی تنبک، کمانچه و فراگیری آواز را نیز از اساتید زنده یاد داریوش زرگری، علی اکبر شکارچی، افسانه رثایی و مظفر شفیعی آموخته است. این هنرمند همچنین ساختن سازهای سه تار و تنبور را از پدر و نیز مادرش شیرین محمدی کسب کرده و اکنون به ساز سازی مشغول است.

شایان ذکر است که آلبوم مقامی «مقامات کهن تنبور۱» از یحیی رعنایی و پویان رعنایی، راهی بازار موسیقی شده و علاقمندان می توانند این اثر را بصورت آنلاین از رسانه های مجاز و یا نسخه فیزیکی و اورجینال آن را از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه نمایند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آلبوم مقامات کهن تنبور۱ منتشر شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید