آخرین خبر

مستند پیرنیایِ پدر در چهلم پسر اکران می شود

مستند «پیرنیا، باغبان گلها»، سوم بهمن ماه ۱۳۹۸ هم زمان با چهلمین روز درگذشت زنده یاد بیژن پیرنیا و با حضور کارگردان اثر، در گالریِ آبانِ شیراز اکران می شود.

به گزارش آوای ایرانیان، گالری آبانِ شهر شیراز در تاریخ ۳ بهمن ماه سال جاری میزبان پخش مستند «پیرنیا، باغبان گلها» به کارگردانی هومن ظریف و آهنگسازی پیمان خازنی خواهد بود.

این مستند تلاشی برای شناساندن بنیان گذار برنامه گلهاست؛ همان پنج برنامه معروف «برگ سبز»، «یک شاخه گل»، «گلهای صحرایی»، «گلهای رنگارنگ» و «گلهای جاویدان» که توسط زنده یاد داود پیرنیا پدر بیژن پیرنیا در دهه ۳۰ ساخته شد و حالا در چهلمین روز درگذشت بیژن و پیوستنش به پدر، مستندشان در شهر شیراز
در این مستند علاوه بر تعدادی از اعضای خانواده و نزدیکان پیرنیا، تنی چند از موسیقیدانان و منتقدان نام آور حضور دارند.

این اثر به بررسی زندگی داوود پیرنیا و روند شکل گیری و تولید برنامه ی ماندگار گلها – که بعد ها به یک ژانر در موسیقی ما تبدیل شد- می پردازد.

مرحوم داوود پیرنیا پیش از برنامه گلها، نخستین برنامه کودک را با همکاری فرزندش بیژن پیرنیا و دکتر منوچهر معین افشار آغاز کرده بود. همچنین او علاوه بر راه اندازی برنامه ماندگار گل ها در رادیو، مؤسس کانون وکلا و اداره آمار نیز بوده است.

هومن ظریف، خبرنگار، روزنامه نگار و مستند ساز کشورمان تا به حال در سطوح مختلف رسانه ای با روزنامه های نسیم صبا، همشهری محله، کارگزاران، آفرینش،حُسبان و…همکاری داشته است. او علاوه بر مستند مرز پرگهر، مستندهایی از زندگی و آثار یمینی شریف و فرخی یزدی را در کارنامه ی خود دارد.

شایان ذکر است که سوم بهمن ماه سال جاری، مستند «پیرنیا،باغبان گلها» همزمان با چهلم بیژن پیرنیا و با حضور هومن ظریف در گالری آبان شیراز اکران می شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مستند پیرنیایِ پدر در چهلم پسر اکران می شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید