آخرین خبر

«دوباره زندگی» چالش‌های ازدواج زودهنگام را بررسی میکند

قسمت جدید مجموعه مستند «دوباره زندگی» چهارشنبه ۲ بهمن ساعت ۲۱ از شبکه مستند روی آنتن می رود.

به گزارش آوای ایرانیان، عبدالله حاجی محمدی تهیه کننده و کارگردان «دوباره زندگی» گفت: این هفته مستند «هدیه» از این مجموعه پخش خواهد شد، مستندی که به ازدواج زودهنگام یک زوج کم سن و سال و عواقب این تصمیم گیری می‌پردازد.

وی درباره دغدغه تولید اینگونه از مستند اجتماعی ادامه داد: نقش و جایگاه خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است و می بینیم که  امروز خانواده های ایرانی با چالش هایی مثل افزایش طلاق، کاهش ازدواج و… مواجه هستند، چالش هایی که در مرکزیت تصمیم گیری های جامعه یعنی خانواده جای می گیرند، همه این مسائل باعث شد که به فکر نقش صحیح آموزش در پیشگیری از تکرار چنین مسائلی باشیم، چه بهتر که بر خلاف رویه معمول، این آموزش به صورت واقعی و بدون شعار در قالب مستندهایی که اتفاق افتاده و می افتد دیده و لمس شود.

حاجی محمدی تصریح کرد: این مجموعه با دست مایه قرار دادن زندگی های واقعی، مخاطب را درگیر می کند، مخاطبی که گاهی با سوژه همذات پنداری می کند و مشکلات خود و خانواده را در زندگی های آنان چه در حال و چه در آینده خود دیده یا می بیند.

وی درباره مشکلاتی که در ساخت این مستند با آن مواجه بود، افزود: عموما نزدیک شدن، توجیه و ورود به خانواده های درگیر برای قرارگیری جلوی دوربین، به مراه زمانبر بودن تولید اینگونه مستندها سخت ترین بخش کار ماست.

این مستندساز در خصوص همکاری با شبکه مستند نیز بیان کرد: خوشبختانه مسئولان و تصمیم گیران شبکه مستند نیز دغدغه خانواده ها را حس کردند و بسیار در جریان تولید با ما همراه و همفکر بودند و اتفاقا در بسیاری از موارد دست ما را در پرداختن به موضوعات و مشکلات باز گذاشتند.

«دوباره زندگی» کاری از شبکه مستند سیماست که در ۱۲ قسمت حدود ۳۰ دقیقه ای تولید شده است و چهارشنبه ها ساعت ۲۱ از این شبکه پخش و پنجشنبه ها ساعت ۱۲:۳۰ بازپخش می شود. مجموعه مستند «دوباره زندگی» در ۱۲ قسمت با موضوع مشکلات و چالش‌های پیش روی خانواده ایرانی تولید شده است. در هر قسمت از این مستند با داستانی جداگانه به موضوعات واحدی مثل نگاه، تصمیم و پیامدهای ازدواج و طلاق در خانواده ها، نقش و جایگاه هر یک از اعضای خانواده و … می‌پردازد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«دوباره زندگی» چالش‌های ازدواج زودهنگام را بررسی میکند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید