آخرین خبر

شوروحال نمایشگاه کتاب روی موج رادیو/ حواشی را به‌روز دنبال کردیم

به گزارش آوای ایرانیان محسن سوهانی مدیر رادیو نمایش  درباره برنامه «استودیو هشت» که در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب روی این رویداد متمرکز بود گفت: سیاست ما این است که برنامه‌های ویژه و مناسبت‌هایی را که می‌خواهیم مورد توجه قرار دهیم را در برنامه «استودیو هشت» متمرکز کنیم که شاهرگ تعاملی شبکه با مخاطب محسوب می‌شود. این برنامه به عنوان یک نوار ثابت عصرگاهی، تا به امروز برنامه موفقی بوده است، چه در تولید اخبار فرهنگی و هنری، چه در پیگیری مطالبات و دغدغه هنرمندان و چه در بررسی دقیق حواشی و رویدادهایی که اتفاق افتاده است.

تبلیغ صرف نبودیم

وی درباره رویکرد این برنامه به نمایشگاه کتاب و دیگر رویدادهای فرهنگی و هنری عنوان کرد: سیاست این است که ما بیشتر از اینکه تبلیغ صرف داشته باشیم و برنامه‌مان پروپاگاندا باشد که در این عصر و زمانه خیلی هم جواب نمی‌دهد، فضای تعاملی دوجانبه داشته باشیم. می‌توانیم بگوییم این برنامه که با افتخار می‌توان اعلام کرد که صدای نظام است و این وظیفه را نسبت به نهادهای حاکمیتی دارد، در عین حال یک گفت‌وشنود و فرایند دیالوگ گونه و دوجانبه را با مخاطب داشته است و مطالبات و دغدغه‌های آن‌ها را هم پیگیری می‌کند؛ رویکردی که متناسب با دغدغه‌های مخاطب عصر حاضر است.

پرداخت به موضوعات چالش‌برانگیز مثل بنرهای حجاب

مدیر رادیو نمایش تصریح کرد: استودیو هشت این سیاست را دنبال می‌کند و بازخوردی که از مخاطب گرفتیم خدا را شکر برنامه موفق بوده است. برنامه در بطن هنرهای فرهنگی و هنری به ویژه هنرهای نمایشی حضور دارد و نمایشگاه هم یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی کشور است که در آن حضور داشتیم و هر روز به صورت زنده خیلی از موضوعات چالش برانگیز مثل بنرهایی که به حجاب می‌پرداخت، به روز توسط برنامه دنبال می‌شد. رویکردی که «استودیو هشت» را به یک برنامه جذاب و پویا تبدیل می‌کند.

مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو با اشاره به دیگر رویکردی که توسط این برنامه پیگیری شد و ادامه خواهد یافت، گفت: نکته‌ای که هم شاید به اداره کل هنرهای نمایشی برمی‌گردد و در این ایام با نمایشگاه کتاب همسو شد جنبش اقتباس بود. طی ۲ سال گذشته از آثار شاخص ادبیات ایران و جهان، اقتباس صورت می‌گرفت. در ایام نمایشگاه کتاب هم رایزنی‌هایی صورت گرفت و این جنبش ادامه خواهد داشت. گفتگوهایی در برنامه استودیو هشت هم با ناشران و نویسندگان صورت گرفت و اقتباس از آثار شاخص چه به‌صورت نمایش رادیویی و چه در قالب کتاب صوتی تولید خواهد شد.

مخاطب خودش کاربر است

وی در بخش دیگر درباره اهمیت تعامل با مخاطب در جهان امروز بیان کرد: جهان امروز که عصر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شده، مهمترین اصلش این است که مخاطب، منفعل صرف نیست و خودش کاربر است و ما چاره‌ای جز اینکه بخواهیم با او تعامل دوسویه کنیم نداریم. این نکته‌ای است که باید در تکنیک‌های برنامه‌سازی قرار بگیرد. نمی‌توان روابط عمومی یک جانبه دستگاه‌ها باشیم بلکه باید صدای رسای حاکمیت در تعامل صمیمانه با زبانی جذاب در مقابل مخاطب باشیم.

سوهانی اضافه کرد: این باید یک رویکرد و راهبرد مهم قرار بگیرد. نگاه ما تحلیلی است و پاسخ می‌دهیم و هم نگاهی حقیقت‌جویی داریم که دغدغه‌ها پیگیری شود و هم اگر ماجرایی مثل بنرها پیش می‌آید در عین پرداختن به موضوعاتی که انتقاد افکار عمومی است. باید هم به این موضوعات پاسخ دهیم و هم مستدل جواب دهیم.

برنامه‌ای که خودش خبرگزاری است

وی درباره بازخوردها نیز گفت: ما هم از طریق ۱۶۲ و شماره تماس خود شبکه بازخورد داشته‌ایم که برآیند نظرات همیشه خوب بوده است. استودیو هشت برنامه دیرپایی است و در دو سال اخیر جزو برنامه‌هایی بود که مخاطب همیشه دنبال کرده است و به همین دلیل جزو برنامه‌هایی که ثابت نگهش داشته‌ایم. این هم جای تاکید دارد که در رسانه‌ها هم بازخورد خوبی داشته و به نوعی خود برنامه نقش خبرگزاری هم ایفا کرده و گفتگوهایی که در برنامه شکل گرفته منبع خبری رسانه‌ها شده و در آن‌ها بازتاب یافته است.

از مجری جسور تا تهیه‌کننده صاحب سبک

سوهانی درباره مجری برنامه نیز یادآور شد: مصطفی امامی مجری جوان و جسور برنامه است که ادبیات و نوع نگاه و اجرایش برای نسل جوان جذاب است هم در این برنامه و هم در تلویزیون هم حضور دارد. محمدحسین امیدی هم که پیش از این برنامه را اجرا می‌کرد همینطور است و امیدواریم از ظرفیت او هم استفاده کنیم. در مجموع شاخصه‌ها به گونه‌ای بوده که اجرا و برنامه به گونه‌ای باشد که برای نسل جوان جذاب باشد.

مدیر رادیو نمایش در پایان گفت: تیم تولید، عمق نگاه ژورنالیستی برنامه به روز و به لحظه است جا دارد از محمد بخشایش تهیه‌کننده صاحب سبک و حرفه‌ای نام ببریم و از او هم تقدیر کنیم.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شوروحال نمایشگاه کتاب روی موج رادیو/ حواشی را به‌روز دنبال کردیم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید