آخرین خبر

همراهی نوازنده هلندی با ایرانی‌ها نتیجه داد!

حسام اینانلو امسال دو آلبوم منتشر می‌کند: اولین اثر در همکاری با تونی اُورواتر است که رهگذر هفت اقلیم آن را شهریور ماه منتشر خواهد کرد و اثر بعد یال و باد نام دارد که توسط نشر هرمس بعد از آلبوم اولش تا دی ماه منتشر خواهد شد.

حسام اینانلو (آهنگساز و نوازنده کمانچه) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره ضبط آلبوم یال و باد گفت: این آلبوم اسفند ۹۳ مستر شد و ضبط آن به پایان رسید. درواقع هرچند زمان انتشار یال و باد جدیدترین اثر من به حساب می‌آید اما کارهای آن دوسال پیش به اتمام رسید.

او ادامه داد: یال و باد براساس حال و هوای این روزهای من شکل گرفته است. این روزها بیشتر در تلاشم تا به واسطه موسیقی تصویر و فضا بسازم. موسیقی ایرانی همواره برگرفته از نغمه بوده و به واسطه ردیف انتقال می‌یافته اما تلاش من این است که صداهایی را کشف کنم که به واسطه آن امکان تصویرسازی و فضاسازی وجود داشته باشد البته بخش عظیمی از این تصاویر کاملا شخصی است و بخشی آن چیزی‌ست که مخاطب می‌بیند.

اینانلو همچنین درباره سازبندی این آلبوم توضیح داد: در این اثر دو خط کمانچه می‌شنوید که توسط من نواخته شده همچنین سهیل پیغمبری (کلارینت)، ندا مشرفی‌زاده (ویولنسل) و آرمان عامری (نی) در این اثر به نوازندگی پرداختند. بدیهی‌ست که سازبندی متفاوت این اثر در استمرار آنچه درباره تصویرسازی به واسطه موسیقی گفتم؛ است. یعنی تصاویر و فضاهایی که در ذهن من بود با این سازها ایجاد می‌شد.

مواجهه انسان معاصر با ویژگی‌هایی جز غم و شادی

این نوازنده کمانچه مطرح کرد: آنچه این روزها به آن فکر می‌کنم این است که انسان معاصر علاوه بر غم و شادی با مسائلی چون خشم و عصیان یا خیلی چیزهای دیگر مواجه است. من همیشه فکر می‌کردم موسیقی دستگاهی ایران تنها از دو ویژگی غم و شادی تبعیت می‌کند البته چیزی که می‌گویم خیلی شخصی‌س

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “همراهی نوازنده هلندی با ایرانی‌ها نتیجه داد!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید