آخرین خبر

اجرای نغمه‌های مازندران از «آوای تبری»

گروه «آوای تبری» به سرپرستی جلال محمدی و خوانندگی زمان شکارچیان در اولین روز از برگزاری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به اجرای قطعاتی منتخب از موسیقی منطقه مازندران می‌پردازند.

به گزارش آوای ایرانیان، جلال محمدی سرپرست گروه «تبری» مازنداران با اشاره به حضور این گروه در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: حدود پنج سالی بود که افتخار حضور در جشنواره موسیقی فجر را نداشتیم اما امسال در دوره سی و پنجم جشنواره موسیقی طبق دعوتی که از سوی دبیرخانه جشنواره به عمل آمد تصمیم بر این شد که در اولین روز از برگزاری جشنواره یک اجرا در تالار سوره حوزه هنری داشته باشیم.

وی افزود: در کنسرتی که برای جشنواره در نظر گرفته‌ایم، زمان شکارچیان فرزند استاد رمضان شکارچیان از خوانندگان فقید موسیقی مازندران که بنده افتخار همکاری با این هنرمند را داشتم به‌عنوان خواننده حضور دارد این در حالی است که در کنسرت پیش رو علاوه بر هنرنمایی گروه «آوای تبری»، هنرمندانی در قالب گروه نقاره‌نوازان قطعاتی را در حوزه موسیقی منطقه مازندران اجرا می‌کنند که نسبت به کنسرتی که ما تابستان امسال در تالار وحدت تهران برگزار کردیم تفاوت‌های زیادی دارد. البته اگر فضا هم آماده‌سازی شود این برنامه را هم مد نظر قرار داده‌ایم  که گروه در محوطه تالار سوره به اجرای نوروزخوانی هم بپردازد که جزییات آن هنوز مشخص نیست.

این نوازنده در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: آنچه برای این اجرای یک ساعت و نیمه برای مخاطبان پیش بینی شده اجرای قطعاتی در حوزه شادیانه‌های موسیقی مازندران و بخش‌هایی آیینی این منطقه است که تصور می‌کنم می‌تواند برای مخاطبان دارای جذابیت‌های فراوانی باشد. ضمن اینکه ما تلاش کردیم تا کنسرتی که در اجرای جشنواره برای مخاطبان برگزار می‌شود کنسرتی متفاوت و دربرگیرنده تمام سلایق باشد.

محمدی با اشاره به انگیزه‌های خود برای شرکت در جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: از وقتی که مسئولان جشنواره موسیقی فجر با ما برای شرکت در جشنواره تماس گرفتند آمادگی خود را اعلام کردیم که در این رویداد ملی حضور داشته باشیم. ما بر این باوریم که جشنواره موسیقی فجر علاوه‌بر اینکه جشنی برای گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است، فضایی برای عرض‌اندام گروه‌هایی است که ثروت گروه‌های حرفه‌ای را ندارند و این رویداد را سکویی برای دیده شدن موسیقی محلی پیش روی مخاطبان می‌بینند. به همین جهت با کمال میل پذیرفتم که در این رویداد حضور داشته باشم.

وی تصریح کرد: گروه‌های محلی مثل برخی از مجموعه‌ها و گروه‌ها نیستند که ۲۴ ساعته مشغول برگزاری کنسرت با درآمدهای میلیونی باشند. ما نهایتاً سالی بتوانیم ۲ بار کنسرت بدهیم. بنابراین رویداد موسیقی فجر برای ما یک شرایط مطلوب و مهم جهت اجرا و معرفی موسیقی است که به آن تعصب داشته و داریم و برای آن ارزش قائلیم.

منبع:مهر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اجرای نغمه‌های مازندران از «آوای تبری»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید