آخرین خبر

نجات بازیگر فیلم «خط باریک قرمز» از اجرای حکم اعدام

یک نوجوان محکوم به اعدام که در مستند سینمایی «خط باریک قرمز» بازی کرده بود، از حکم اعدام نجات پیدا کرد.

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی فیلم، فرزاد خوشدست کارگردان مستند سینمایی «خط باریک قرمز» با اشاره به روایت مستندگونه این فیلم از تعدادی مجرم نوجوان در کانون اصلاح و تربیت گفت: یکی از بچه‌هایی که در این فیلم همکاری کرد و به لحاظ روحی روی وی کار درمانی شده بود، به دلیل اتهام به قتل، به قصاص محکوم شده بود و حالا نجات فیزیکی هم برای وی اتفاق افتاد. این نوجوان که سنش از ۱۸ سال رد شده، برای گرفتن رضایت باید مبلغ زیادی پرداخت می‌کرد و اگر این پول فراهم نمی‌شد بی شک قصاص اجرا می‌شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پی‌گیری‌های انجام شده و کمک‌ها با تامین مبلغ ریالی مورد نظر برای خانواده مقتول، رضایت یکی از آن‌ها کامل جلب شده است و حکم اعدام از گردن میلاد برداشته شد و تا به حال نیز بیش از ۵۰ درصد از مبلغ درخواستی شاکی دوم هم تأمین شده و حالا بازیگر «خط باریک قرمز» از حکم اعدام نجات یافت.

بر اساس پروانه نمایش این فیلم، تماشای مستند سینمایی «خط باریک قرمز» به گروه سنی زیر ۱۲ سال، توصیه نمی‌شود.

این فیلم بر مبنای تئوری تأثیر سایکودرام بر کاهش خشونت و تأثیرات مثبت آن بر تغییر شخصیت افراد بزهکار و مجرم طراحی شده که با نتیجه‌ای درخشان به یک پایان‌بندی رسیده است.

«خط باریک قرمز» تاکنون موفق به دریافت جوایزی چون بهترین فیلم هنرو تجربه در سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»، بهترین فیلم با موضوع آسیب‌های اجتماعی در سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»، بهترین فیلمبرداری در سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» و نیز جایزه ویژه سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» شده است.

همچنین این فیلم به عنوان اولین مستند جایزه نت‌پک را در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر دریافت کرد.

این اثر پیشتر نامزد نهایی بهترین فیلم در یازدهمین دوره آسیاپاسیفیک استرالیا و نامزد بهترین مستند سال در جشن خانه سینما شده بود.

عوامل این مستند سینمایی عبارتند از پژوهش، نویسنده و کارگردان: فرزاد خوشدست، با حضور: توماج دانش بهزادی، فرهاد اصلانی، هنگامه قاضیانی، امیر دژاکام، افشین هاشمی، آرش آبسالان، یاسر خاسب و همراهی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت، تهیه کنندگان: نگار اسکندرفر، فرزاد خوشدست، فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی با همکاری فرزین خسروشاهی، تدوین: آرش زاهدی اصل، صدابردار: محمود کاشانی، صداگذاران: بهروز شهامت، شاهین خاکپور، موسیقی: صبا ندایی، طراح صحنه و ‌دکور: محمدرضا موحدی، طراح لباس: الهام شعبانی، طراح گریم: محمدرضا عباسی، اتالوناژ: کامران سحرخیز، فربد جلالی، تروکاژ: احمد رضایی راد، نازنین رفاهی، عکاس: ارسلان امانتی، دستیارکارگردان و برنامه ریز: محسن بنی هاشمی، مدیر تولید و مجری طرح: دُری رضایی.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نجات بازیگر فیلم «خط باریک قرمز» از اجرای حکم اعدام”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید