آخرین خبر

دست‌های خالی شبکه یک با «سرزده»

آوای ایرانیان: خبرگزاری دانشجو نوشت:

عباس اسماعیل گل؛ هر ساله همزمان با دهه نخست محرم، شبکه های مختلف سریالهای گوناگون تلویزیونی را برای مخاطبان درنظر میگیرند که بعد از باکس نوروزی و ماه رمضان، باکس ماه محرم سومین فصل مهم و مناسبتی سریال های تلویزیونی سیما محسوب میشود که طی سال های مختلف سریال های محبوبی چون شب دهم از حسن فتحی را روی آنتن برده است و هر ساله مخاطبان تلویزیون برای تماشای سریال های ماه محرم لحظه شماری میکنند و امسال که به واسطه محدودیت های کرونایی، این سریال ها مسلما مخاطبان بیشتری خواهد داشت.

دست‌های خالی شبکه یک سیما با «سرزده»

اما امسال به واسطه شیوه ویروس کرونا؛ چرخه تولید  سریال های صداوسیما هم لطمه فراوانی خورده است، از نیمه کار ماندن تولید سریال هایی چون «پایتخت ۶»، «نون خ ۲» و «زیرخاکی» که قسمت هایی از این سریال ها در نوروز ۹۹ و ماه رضان روی آنتن رفت گرفته تا به تولید نرسیدن سریال هایی که قرار بود در سال ۹۹ ساخته شود، همگی بد جوری دست معاونت سیما و شبکه های مختلف تلویزیون را خالی گذاشته است.

دست‌های خالی شبکه یک سیما با «سرزده»

در مجموع باید گفت، این شرایط سخت کرونایی که از اسفندماه سال گذشته در کشور حاکم شده است، تاثیرات منفی خود را بر سریال های محرم ۹۹ هم گذاشته است، بطوری که امسال تنها شبکه های دو و سه توانسته اند دو سریال جدید را با هر زحمت که شده به آنتن برسانند و شبکه یک سیما مجبور به پخش سریال تکراری شده است و شبکه ۵ نیز هیچ سریالی را در باکس ویژه محرم در نظرنگرفته است و باید گفت، سومین باکس مهم سریال های تلویزیون  در سال به شدت خالی است که دربخش نخست این گزارش  نگاهی به سریال شبکه یک سیما برای دهه نخست محرم شده است.

همانطور که پیش از این گفته شد، شبکه یک سیما به خاطر محدودیت های کرونایی امسال موفق به تولید و پخش سریال جدید برای ماه محرم نشده است و مجبور به بازپخش سریال “سرزده” به کارگردان بهادر اسدی شده است، این سریال که به همت صدا و سیمای خراسان رضوی و شبکه یک سیما ۳ ماه پیش همزمان با  شب‌های قدر روی آنتن شبکه یک سیما رفته بود قرار است مجددا در دهه نخست محرم از شبکه یک سیما پخش شود.

دست‌های خالی شبکه یک سیما با «سرزده»

شاید یکی از دلایل بازپخش این سریال، دیده نشدن سریال در شب های قدر ماه رمضان بوده است. این سریال که  یک درام اجتماعی است و داستان حول محور اصلان و رضا که دوستان دوران جوانی و رقبای کشتی چوخه بوده‌اند می‌گذرد که دست روزگار مسیر آن‌ها را از یکدیگر جدا کرده است. رضا پلیس شده و اصلان به کار‌های خلاف کشیده شده است. چهار سال قبل رضا موفق به دستگیری اصلان می‌شود.

این سریال که در ۷ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به تولید رسیده  است تصویربرداری آن ۶۰ روز در اوج شیوع ویروس کرونا و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته است و یکی از نکات جالب توجه سریال این است که در این مجموعه سعی شده درباره ویروس کرونا اطلاع رسانی شود و سریالی به روز در رابطه با پلیس و یگان ویژه و مواردی مثل توبه و بخشش است..

دست‌های خالی شبکه یک سیما با «سرزده»

در پایان گفتنی است، در مجموعه «سرزده» که بازیگران مطرحی چون بهرنگ علوی، علی انصاریان، نسیم ادبی، رویا میرعلمی، یاشار هاشم زاده، رامبد شکرابی و امیربهادر اورعیبه ایفای نقش می‌کنند باید منتظر بود تا ببینیم این سریال موفق به جذب مخاطبان سخت پسند در باکس ویژه محرم سیما میشود یا همچون زمان پخش در ماه رمضان به توفیقی دست پیدا نمیکند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دست‌های خالی شبکه یک با «سرزده»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید