آخرین خبر

گلایه برخی اصحاب سینما از نامشخص بودن نحوه رأی‌گیری در جشنواره فجر

به گفته یکی از تهیه‌کنندگان سینما که اثرش در جشنواره فیلم فجر حضور دارد تنها راهی که نحوه رأی دادن به آثار را به مخاطبان می‌گوید همان آنونس‌هایی است که پیش از اکران فیلم پخش می‌شود و این تأثیرگذاری لازم را ندارد.

به گزارش آوای ایرانیان، در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر روند رأی‌گیری بهترین فیلم مردمی نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته، اما قرار است طبق اعلام خانه سینما که مسئولیت اجرای این طرح را برعهده دارد، اجرای آن با ضریب دقت بیشتری انجام شود.

با این حال طی پیگیری‌ها و گفت‌وگوهایی که با برخی از تهیه‌کنندگان آثار حاضر در جشنواره داشته است، بیشتر عوامل فیلم‌ها از نحوه اجرای این طرح اظهار بی‌اطلاعی کردند.

علاوه بر آن مخاطبان جشنواره فیلم فجر نیز به شیوه اطلاع رسانی ها برای نحوه رأی دادن انتقاداتی داشتند زیرا ابهاماتی برایشان وجود داشته و به همین دلیل برخی نتوانسته اند آرا خود را ثبت کنند.

سعید خانی تهیه کننده “دوزیست” با تأکید بر اینکه توضیحاتی درباره نحوه اجرای طرح جمع آوری آرا مردمی به عوامل اجرایی این اثر داده نشده است، گفت: بازخوردهایی از طرف مخاطبین داشتیم که نشان می‌داد اطلاعات دقیق و درستی از نحوه رای دهی ها وجود ندارد و به آسانی نمی توانند رأی دهند. حتی برخی نمی دانند باید با اپلیکیشن این کار انجام شود یا ارسال کد!

وی افزود: با توجه به اطلاعاتی که به من داده شده می دانم مخاطبان از زمان شروع اکران فیلم به مدت ۴ ساعت فرصت دارند تا به آن اثر رای دهند.

اطلاع رسانی بسیار ضعیفی در این بخش انجام شده و شاید بتوان گفت ۸۰ درصد از افراد نسبت به آن اطلاعاتی ندارند و تنها راهی که آگاهی سازی به مخاطبان انجام میشود همان آنونس‌هایی است که پیش از اکران فیلم پخش میشود و تاثیر گذاری لازم را ندارد.

غلامرضا موسوی تهیه‌کننده “قصیده گاو سفید” گفت: متأسفانه در جریان نحوه اجرای این فرآیند نیستم. حتما دوستان برنامه های دقیق دارند اما این که نحوه رای گیری ها مانند سال گذشته است یا تغییراتی داشته، نمی‌دانم.

او افزود: باید این اطلاع رسانی‌ها انجام می‌شد اما این اتفاق نیفتاده است. اطلاعاتی داده نشده، مصاحبه‌ای منتشر نشده و به طور دقیق نمی دانم چگونه برنامه ریزی شده است.
از کم و کیف این شرایط اطلاعاتی ندارم فقط می‌دانم که خانه سینما قرار است مسئولیت اجرای آن را بر عهده داشته باشد. تاکنون بازخوردی هم از مخاطبان نداشتم.

جواد نوروزبیگی تهیه کننده “خون شد” نیز به ایسنا گفت که از شیوه اجرای آرا مردمی اطلاعاتی ندارد و فقط می‌داند از طریق اپلیکیشن این کار انجام می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا بازخوردی‌ از طرف مخاطبان داشته یا نه گفت: خیر و شیوه اطلاع رسانی ها هم خیلی ضعیف بوده است.

جمشید محمودی تهیه کننده “مردن در آب مطهر” درباره اینکه آیا اطلاعاتی درباره شیوه جمع آوری آرا مردمی به او ارائه شده است، گفت: اتفاقاً این موردی است که ما هم نسبت به آن بی‌اطلاع بودیم. روز گذشته که با مخاطبین در سینمای فرهنگ فیلم را دیدیم بعد از اتمام اکران، این سوال وجود داشت که چگونه می توان به آن رای داد این نشان می دهد که اطلاع رسانی ها به درستی صورت نگرفته و اطلاعات کافی وجود ندارد. نکته این بود که من خودم هم به عنوان تهیه کننده فیلم نمی‌دانستم و برای خودم هم سوال بود و فکر می کردم هنوز هم صندوق وجود دارد اما متوجه شدم که دیگر به این شکل نیست.

منبع: ایسنا

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “گلایه برخی اصحاب سینما از نامشخص بودن نحوه رأی‌گیری در جشنواره فجر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید