آخرین خبر

طنین «کوارتت تار» در تالار رودکی تهران شنیده می‌شود

علی‌اصغر عربشاهی از نوازندگان شاخص موسیقی ایرانی در چارچوب برگزاری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر کنسرتی را در تالار رودکی تهران برگزار می‌کند.

به گزارش آوای ایرانیان، تالار رودکی تهران در دومین روز از برگزاری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر میزبان کنسرت «کوارتت تار» با علی اصغر عربشاهی نوازنده تار و آهنگساز شناخته شده کشورمان خواهد بود.

در این کنسرت که به نوعی در ادامه تور کنسرت‌های کوارتت تار این هنرمند جوان حوزه موسیقی اصیل ایرانی است سهیل کاکاوند نوازنده بم تار، آناهیتا رمضانی نوازنده تار و مسعود آذین نوازنده تار گروه اجرایی را همراه می‌کنند.

آنچه در کنسرت‌های پیشین کوارتت تار پیش روی مخاطبان موسیقی ایرانی قرار گرفته بود اجرای چند قطعه در دو بخش بود که در اولین بخش علی اصغر عربشاهی به بداهه نوازی پرداخته و در بخش دوم نیز قطعه «رهگذار»، تک نوازی، قطعه آذری با آهنگسازی عبدالله قربانی و تنظیم علی‌اصغر عربشاهی، قطعه ضربی «غوغا»، قطعه مقدمه «هنگامه در هنگام» و قطعه ضربی «سبکبار» برای مخاطبان اجرا می‌شود.

علی‌اصغر عربشاهی که شنیده‌هایی حاکی از آغاز همکاری‌اش با یکی نوازندگان طراز اول و صاحب سبک کشورمان در برنامه‌های بعدی وی به گوش می‌رسد، متولد سال ۱۳۶۵ است.

او موسیقی را از کودکی نزد پدر خود با ساز تنبک آغاز کرد و سپس ساز تار را نیز نزد او فرا گرفت. پس از ورود به هنرستان نزد اساتیدی همچون «بهرام ساعد»، «هوشنگ ظریف» و «محسن نفر» به فراگیری ردیف‌های موسیقی پرداخت و در سال ۸۷ به عنوان دانشجوی ممتاز مدرک کارشناسی خود را کسب کرد. تجربه نوازندگی در گروه‌های «اشتیاق» به خوانندگی علیرضا قربانی و «همنوازان حصار» و «سیاوش» به خوانندگی همایون شجریان و سرپرستی گروه «گلگشت» و سرپرستی و آهنگسازی کنسرت «خیال پرواز» با اجرای گروه اشتیاق و خوانندگی علیرضا قربانی و تدریس ساز تار در هنرستان عالی موسیقی در کارنامه کاری و هنری او قرار دارد.

این هنرمند سه دوره به عنوان نفر برگزیده تکنوازی تار در جشنواره جوان و دانشجویی برگزیده شده و آلبوم گذر از ترکیب به عنوان اولین اثر بی کلام از این آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی منتشر شده است.

کنسرت «کوارتت تار» به سرپرستی علی اصغر عربشاهی طی دومین روز از برگزاری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر ساعت ۲۱:۳۰ روز جمعه ۲۵ بهمن ماه در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به ریاست محمد اله یاری (مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، دبیری شاهین فرهت از چهارشنبه ۲۳ بهمن تا روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی میزبان مخاطبان خواهد بود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “طنین «کوارتت تار» در تالار رودکی تهران شنیده می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید