«خروج» کارن به سمت سیمرغ چهارم
اما در سیوهشتمین جشنواره ملی فیلم فجر، کارن همایونفر به عنوان یکی از پرافتخارترین موزیسینهای حاضر در جشنواره فیلم فجر طی سالهای اخیر، با ساخت موسیقی متن دو فیلم مهم «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی کیا و «روز بلوا» ساخته بهروز شعیبی حضوری پررنگ در جشنواره سی و هشتم ملی فیلم فجر دارد. همایونفر که با «خروج»، چهارمین همکاری خود با ابراهیم حاتمیکیا را تجربه کرده است به گواه بسیاری از کارشناسان موسیقی و منتقدان، توانسته نوع خاصی از موسیقی متن را در جدیدترین ساخته حاتمیکیا ارایه دهد که با توجه به اتفاقات فیلم و حال و هوای جادهای آن، مخاطبان تصور میکنند آهنگساز و فیلمساز یک نفر است. زیرا موسیقی متن فیلم همخوانی عجیبی را با اتفاقات و سکانسهای فیلم دارد. سکانسهایی که بسیاری از آنها بدون دیالوگ هستند و این همراه d. موسیقی با تصویر است که باعث انتقال درست حس موردنظر فیلمساز در آن سکانس به مخاطبانش میشود.
در این شرایط و با در نظر گرفتن سطح کیفی بالای آهنگسازی این اثر نسبت به سایر فیلمهای بخش سودای سیمرغ، با قاطعیت میتوان گفت که کارن همایونفر امسال هم یکی از شانسهای اصلی دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن جشنواره سی و هشتم خواهد بود. مگر آن که اتفاقات خاصی رخ دهد و شرایط غیرسینمایی از جمله قصه انتقادی «خروج» نسبت به عملکرد دولت، باعث شود که شرایط بر نادیده گرفتن معیارهای حرفهای و کنار گذاشتن همایونفر از میان مدعیان سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن جشنواره فجر امسال باشد.
البته شاید یکی از نگرانیهایی که منجر به برنده نشدن سیمرغ بلورین توسط همایونفر در جشنواره امسال باشد اینک ه. هیات داوران بخواهند در اقدامی غیرحرفه ای، ملاحظهای قابل پیش بینی را لحاظ کنند و به بهانه اینکه او دو سال پیش و برای ساخت موسیقی متن «به وقت شام» برنده بهترین موسیقی متن جشنواره شده است، نباید با فاصلهای اندک دوباره به سیمرغ برسد. این در حالی است که در تاریخ همین جشنواره فیلم فجر و اتفاقا در همین دورههای اخیر، بازیگری همچون نوید محمدزاده دو دوره پشت سرهم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر شد و اگر مبنای قضاوت داوران سیوهشتمین جشنواره ملی فیلم فجر نیز کیفیت کار و مسایل فنی و تکنیکی باشد، قطعا کارن همایونفر اصلیترین شانس گرفتن سیمرغ بلورین بهترین موسیقی جشنواره امسال است.
این موضوع با توجه به این نکته که همایونفر امسال برای دو اثر بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر موسیقی متن ساخته و اتفاقا کار او در هر دو اثر نیز باکیفیت شده است، اهمیت مضاعفی پیدا میکند. البته با توجه به ترکیب هیات داوران این دوره از جشنواره امید بسیاری وجود دارد که امسال نیز به جای توجه کردن به ملاحظهکاریهای غیرحرفهای، کیفیت فنی و تکنیکی آثار مبنای قضاوت داوران قرار گیرد.»
برچسب ها آوای ایرانیاناخبار سینماجایزه سیمرغجشنواره فیلم فجرفیلم خروجکارن همایونفر
- قبلی فیلمهای سانس فوقالعاده «فجر ۳۸» در نهمین روز
- بعدی اولین اکران عمومی فیلم سینمایی «صبح نزدیک» با بازی امین زندگانی
0 دیدگاه در “«خروج» کارن به سمت سیمرغ چهارم”