آخرین خبر

فیلمی از زاویه دوربین‌های مداربسته/ «تعارض» با ۶ دوربین ثبت شد

مجید گرجیان فیلمبردار سینما طی یادداشتی از تجربه تصویربرداری فیلم سینمایی «تعارض» (ریست) به کارگردانی محمدرضا لطفی گفت.

به گزارش آوای ایرانیان، مجید گرجیان مدیرفیلمبرداری فیلم سینمایی «تعارض» (ریست) محمدرضا لطفی طی یادداشتی درباره فیلمبرداری این اثر سینمایی توضیح داد.

در متن این یادداشت آمده است:

«فیلم تعارض قصه‌ای پیچیده و کم تجربه شده‌ای دارد که شاید اساسا کارگردان‌هایی که سوای توانایی اجرا، جسارت بیشتری در خود می‌بینند سراغ این چنین داستان پردازی‌هایی می‌روند. اکثر این فیلمسازهای پرشور (اصطلاحا فیلم اولی یا دومی) همگی درگیر و شیفته سینمای نامتعارف و آلترناتیو هستند.

این فیلم پر از پیچیدگی‌های خاص قصه گویی است و روایت تصویری آن از زاویه دوربین‌های مداربسته آن هم همزمان و با تعداد بالاست.

این شکل روایت تصویری از بطن  فیلمنامه می‌آید و شخصیت اصلی داستان از ابتدای فیلم ما را به‌عنوان مخاطب با خود همراه  می‌کند به گونه‌ای که فراموش می‌کنیم در حال تماشای فیلمی هستیم که از زاویه دید دوربین‌های مدار بسته روایت می‌شود.

برای فیلمبرداری این فیلم از ۶ دوربین fs۷ markll با لنزهای سری canon بصورت همزمان استفاده کردیم که در نوع خود در سینمای ایران اگر بی‌سابقه نباشد کم سابقه است. چالش اصلی من در این فیلم جدای از چیده‌مان و هندل دوربین‌ها، نورپردازی صحنه‌ها بود که این مقوله را بدلیل واید انگل بودن لنزهای مورد استفاده شده پیچیده‌تر می‌کرد.

ایجاد سایه روشن و پرداخت سینمایی نور در صحنه‌ها به دلیل دید از بالا با زاویه کاملا باز در فیلم تعارض سخت و پیچیده بود.

با اینکه فیلم تعارض قصه‌ای پیچیده دارد اما دارای ریتم و ضرب آهنگ درست و حساب شده‌ای است که از قصه عالی محمد رضا لطفی نوسینده و کارگردان فیلم می‌آید و بنظر من مخاطب به راحتی با آن ارتباط خواهد گرفت.

امیدوارم که فیلم تعارض به خوبی دیده شود و مورد توجه مخاطب عام و خاص قرار بگیرد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فیلمی از زاویه دوربین‌های مداربسته/ «تعارض» با ۶ دوربین ثبت شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید