آخرین خبر

آلبوم «پنرشیا» با قطعات دونوازی هنگ‌درام منتشر شد

آلبوم «پنرشیا» اثری از گروه موسیقی «پنرشیا» به نوازندگی عرفان قوی‌قلب، امیرعلی رحمانی و امیرحسین کیانپور منتشر شد.

به گزارش آوای ایرانیان، این آلبوم شامل قطعات دونوازی هنگ‌درام است و در چند قطعه هم همراهی سازهای دیجیریدو، فلوت، دودوک و فلوت سرخپوستی شنیده می‌شود.

آلبوم پنرشیا شامل یازده آهنگ با نام‌های روزنه، سیال، منجمد، تشکیل، ماندن، شکوفا، درخشش، مدهوش، شکیبا، دوران و انعکاس است. پنرشیا نام گروهی به سرپرستی «عرفان قوی ‌قلب» است و در این مجموعه «امیرعلی رحمانی» دیگر نوازنده هنگ‌درام است. «امیرحسین کیان‌پور» هم در آلبوم پنرشیا فلوت سرخپوستی، فلوت و دودوک نواخته است. آلبوم پنرشیا به همت موسسه فرهنگی هنری «آوای ماندگار ماد» تهیه و از سوی شرکت پخش «رها» در بازار توزیع شده است.

پنرشیا در حقیقت نام برند سازهایی است که توسط عرفان قوی‌قلب تهیه می‌شوند و به زودی رونمایی خواهند شد.
او درباره جزئیات آلبوم پنرشیا و این نام گفت:«‌پنرشیا یک اسم ابداعی و مخفف هندپن که اسم اصلی و استاندارد هنگ‌درام و کلمه پرشیا است. این برند کمپانی تولید ساز و تمامی فعالیت‌های ما است. برای این اسم یک ساز جداگانه با کوک متفاوت ساخته شده است که به زودی و برای اولین‌بار در دنیا رونمایی می‌شود.»

قوی‌قلب در ادامه اعلام کرد:«ایده ضبط قطعات این آلبوم از آنجایی شکل گرفت که چند ویدیوی یک دقیقه‌ای در فضای مجازی منتشر کردیم که یکی از آنها به یاد مرحوم «دنیا فنی‌زاده» بود که آن ویدیوها بازدید میلیونی داشتند. پس از آن هم در چند برنامه اینترنتی اجرای زنده داشتیم. یک آهنگ به نام «امید» ساختیم که در این آلبوم با نام «روزنه» ارائه شده است. آن آهنگ اولین اثر رسمی هنگ‌درام در ایران بود که دو نوازنده از ابتدا تا انتها با یک فرم مخصوص می‌نواختند. سپس در چند برنامه تلویزیونی قطعات نوستالژیک را اجرا کردیم در حالی که هیچکس به این ساز نگاهی مبنی بر اجرای نوستالژیک نداشت و فقط این ساز را برای مدیتیشن در نظر می‌گرفتند. پس از بازخوردهای خوبی که از این اجراها گرفتیم تصمیم ما بر ضبط این آلبوم شد.»

این موزیسین سپس جزئیات زمان تولید قطعات پنرشیا را هم اینگونه تشریح کرد: «این آلبوم براساس تاریخ ضبط قطعات دسته‌بندی شده‌اند و تک تک قطعات نسبت به حال و هوایی که داشتیم طراحی و ضبط کردیم. این آلبوم از احساس درونی ما است و می‌تواند حس درونی هرکسی باشد. در حقیقت یک موسیقی انتزاعی با هدفی که در ذهن خودمان داشتیم تولید کردیم.»

شایان ذکر است که آلبوم پنرشیا در حالی اخیراً در فروشگاه‌های معتبر فرهنگی و هنری توزیع شده است که نسخه دیجیتالی آن چندی پیش در بیش از شصت پلتفرم مطرح موسیقی دنیا منتشر شده بود. از سوی دیگر براساس اعلام موسسه فرهنگی هنری آوای ماندگار ماد قرار است به زودی جشن انتشار این آلبوم در تهران برگزار شود. همچنین برنامه‌ریزی‌های برگزاری اولین کنسرت آلبوم پنرشیا در تهران هم در حال انجام است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آلبوم «پنرشیا» با قطعات دونوازی هنگ‌درام منتشر شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید