آخرین خبر

روایت فرهت از “سوگ سیاوش” برای شهید سلیمانی

شاهین فرهت معتقد است که اجرای قطعه “سوگ سیاوش” به یاد شهید سلیمانی و همنوازی نوازنده بین‌المللی روس با اعضای ارکستر صدا و سیما حال و هوای خاصی به افتتاحیه جشنواره بخشیده بود.

ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما به رهبری آرش امینی با حضور نوازنده مطرح روسی اولین اجرای رسمی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر را برگزار کرد. افتتاح رسمی جشنواره موسیقی فجر با تقدیم قطعه «تشییع پیکرسهراب» به سپهبد شهید سلیمانی همراه بود؛ قطعه‌ای که ارکستر صداوسیما آن را با کیفیتی بالا اجرا کرد.

شاهین فرهت دبیر جشنواره بین المللی موسیقی فجر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن تمجید از اجرای مقبول ارکستر سمفونیک صداوسیما در افتتاحیه جشنواره گفت: صادقانه بگویم، از آنجا که چند وقتی بود از وضعیت ارکستر سمفونیک صداوسیما بی خبر بودم به هیچ‌وجه انتظار چنین اجرای باکیفیتی از اعضای این ارکستر نداشتم. این موضوع نشان‌دهنده آن است که ارکستر صداوسیما طی چند وقت اخیر با وجود سکوت خبری که در پیش گرفته بودند با جدیت و برنامه‌ریزی مدون تمرینات و برنامه‌هایشان را پیش می‌برند تا به چنین اجرای منظم و هماهنگی در جشنواره برسند.

فرهت که سابقه‌ای طولانی در زمینه‌ی آهنگسازی و تدریس موسیقی دارد، در ادامه درباره اجراهای کلاسیک جشنواره موسیقی فجر گفت: در چند روز اخیر اجراهای مختلف و باکیفیتی در حوزه موسیقی کلاسیک از سوی ارکسترهای مختلف شاهد بودیم که اغلب آنان اجراهای فراتر از انتظار را برای مخاطبان رقم زدند. اما ارکستر صداوسیما به جهت آنکه بسیار فراتر از انتظار اهالی موسیقی ظاهر شد، توانست نمره قبولی از اغلب مخاطبان حرفه‌ای موسیقی در جشنواره موسیقی فجر بگیرد.

دبیر جشنواره موسیقی فجر در پایان در خصوص اجرای قطعه “سوگ سیاوش” به یاد شهید سلیمانی  و سایر بخش‌های کنسرت  ارکستر صداوسیما گفت: از میان بخش‌های مختلف اجرای ارکستر سمفونیک صداوسیما،  اجرای قطعه “سوگ سیاوش” و همچنین همنوازی گراف مورژا نوازنده شناخته شده و بین‌المللی ویولن روس با اعضای ارکستر حال و هوای خاصی به کنسرت افتتاحیه جشنواره بخشیده بود.

سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر در این روزها در حال برگزاری است و مراسم اختتامیه این جشنواره فردا پنجشنبه یکم بهمن ۱۳۹۸ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “روایت فرهت از “سوگ سیاوش” برای شهید سلیمانی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید