آخرین خبر

مسئولیت جدید مهران مدیری در دورهمی

آوای ایرانیان: مهران مدیری را می‌توان چهره‌ای «برآمده از تلویزیون و در خدمت تلویزیون» دانست که در همه این سال‌ها به هر مدیومی ورود کرده، باز هم مهمترین وجه رسانه‌ای و تصویری‌اش به در قاب جعبه جادو متجلی شده است و بهترین امکان برای رشدش را فقط و فقط همین رسانه در اختیارش قرار داده است.

او این روزها علاوه بر اجرا و کارگردانی در «دورهمی»، تهیه‌کنندگی این مجموعه را هم تجربه می‌کند و حالا با جدایی مصطفی احمدی از این پروژه به طور رسمی تهیه‌کنندگی در تلویزیون هم به کارنامه او اضافه شده است.

مدیری در همه این سال‌ها در تلویزیون با ساخت و تولید مجموعه‌های طنز و کمدی از آیتمی‌های «ببخشید شما» و «نوروز ۷۷» تا سریال‌های «شب‌های برره»، «پاورچین»، «مرد هزار چهره» و… به ستاره کمدی‌سازی در تلویزیون بدل شد و اگرچه هر از گاهی در شبکه نمایش خانگی یا سینما فعالیت داشت اما برند شدن او منحصراً به تجربه‌های تلویزیونی‌اش برمی‌گردد.

او از اولین چهره‌هایی هم بود که با شروع به کار تدریجی شبکه نمایش خانگی و قوت گرفتن آن چندین مجموعه هم در این فضا ساخت اما در این دوره چند ساله حتی موفق‌ترین این مجموعه‌ها نیز مثل «قهوه تلخ» به دلیل حواشی پایان‌بندی آن با نوعی ناکامی همراه بود و همین دلیلی شد تا مدیری که به نمایش خانگی کوچ کرده بود دوباره به تلویزیون بازگردد.

بازگشت دوباره‌اش هم بعد از چند سال دوری اگرچه با نوعی شکست در ساخت «در حاشیه» همراه بود اما بعد از آن مهمترین تاک‌شوی شبانه تلویزیون را در اختیار گرفت که هم در اجرا و هم بواسطه ممنوعیت حضور افرادی چون محراب قاسم‌خانی در کسوت کارگردانی، توفیق ویژه‌ای برای مجری‌گری همراه با استندآپ و کارگردانی در این مجموعه نصیبش شد. حین ساخت «دورهمی» دست به تجربه‌های جدی‌تری در عرصه سینما و شبکه نمایش خانگی زد که کارگردانی و ساخت «ساعت پنج عصر» یک ناکامی و «هیولا» یک موفقیت ویژه برایش به همراه داشت.

مهران مدیری از معدود چهره‌هایی است که این شانس را داشت که از تلویزیون حذف نشود و حتی بعد از بازه‌های کوتاه مدتی که برای خودش، سریال‌هایش و یا این اواخر مجموعه «دورهمی» پیش می‌آمد و حاشیه‌ساز می‌شد دوباره تلویزیون در پس مذاکره و بازگرداندن او تلاش می‌کرد. مدیری از معدود چهره‌هایی است که تلویزیون اصلی‌ترین مدیومی برای تأثیرگذاری و نفوذش بوده است و حتی با وجود رکود و افت و خیزهای فعالیت‌هایش در این بستر درخشان بماند. نگاهی به برگزاری کنسرت‌ها و حتی بازیگری در سینما نشان داده است که این مدیوم‌ها هیچ گاه سکوی پرتاب مناسبی برای او نبوده‌اند.

مدیری حالا تهیه‌کننده مهمترین برنامه شبانه سیما را بر عهده دارد که در چند ماه اخیر جدی‌ترین رقیب آن «عصر جدید» بوده است و باید دید جدیدترین سمت او در «دورهمی» می‌تواند به خلاقیت‌ها و تغییر ساختار جدی تر این مجموعه منجر شود یا خیر.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مسئولیت جدید مهران مدیری در دورهمی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید