آخرین خبر

دفاع از بخش بین‌الملل سال‌های گذشته جشنواره موسیقی فجر

رامین صدیقی تهیه کننده برتر ۲۰۱۵ موسیقی جهان به انتخاب«اکسپو وومکس» درباره جایگاه بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر گفت: طی سه سال جشنواره موسیقی فجر به جایی رسید که دیگر لازم نبود به دنبال هنرمندان بزرگ موسیقی دنیا بدود تا به این جشنواره بیایند بلکه این خود هنرمندان بودند که می خواستند در جشنواره فجر حضور پیدا کنند.

رامین صدیقی در گفتگو با خبرنگار موسیقی تابناک فرهنگی با اشاره به بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر گفت: به نظرم در بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر امسال نام های بدی در جدول برنامه ها نیستند و مثلا درست است که آقای گاسپاریان سن و سالشان زیاد است ولی به هر حال ایشان هنرمند مطرحی هستند که قبلا با دعوت خودمان به ایران آمده و مخاطبان ایرانی ایشان را به خوبی می شناسند. همچنین شجاعت حسین خان نیز نام مطرحی در موسیقی هند محسوب می شود که کارهای ایشان را با حسین علیزاده به خاطر داریم. انزو فاواتا هنرمند ایتالیایی هم که اسمش را در جدول آورده اند جزو نوازندگان خوب موسیقی جز ایتالیاست.

این تهیه کننده موسیقی که پیشتر سه دوره به عنوان مسئول بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر نیز همکاری داشته ادامه داد: البته فقط آوردن نام های مطرح کفایت نمی کند و واقعا شکل برگزاری جشنواره نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. من امیدورام این جشنواره خوب برگزار شود چون فقط آوردن این آدم ها تمام ماجرا نیست و مهم است که برنامه این هنرمندان به خوبی برگزار شود و آنها با خاطره خوبی ایران را ترک کنند. ما معمولا توجه مان تنها به اسم است در صورتی که می بایست همه چیز در شان آن اسم برگزار شود.

وی همچنین عنوان کرد: من دو سال است که با جشنواره همکاری ندارم اما پیش از آن سه دوره به عنوان مسئول بخش بین الملل جشنواره همکاری کردم. علتی که باعث شد با جشنواره همکاری کنم این بود که آقای حسن ریاحی(دبیر جشنواره) و علی ترابی(دبیر اجرایی جشنواره) پنج سال قبل به من گفتند جشنواره در این بخش ضعف دارد و من گفتم طرح دو سه ساله ای دارم که می تواند آبروی بخش بین الملل جشنواره را در این بخش بالا بیاورد. طی این مدت هم موفق شدیم هنرمندانی را به ایران بیاوریم که حتی در اروپا نیز خیلی ها نمی توانند بلیت اجرای بعضی از این هنرمندان را گیر بیاورند.

رامین صدیقی در دفاع از دوره های اخیر بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر که از سوی برخی ها زیر سئوال رفته است افزود: روندی که ما در پیش گرفتیم باعث شد جشنواره اسمی برای خودش در سطح بین المللی به دست بیاورد و اعتبار مناسبی داشته باشد. پس از سه سال جشنواره به جایی رسید که دیگر لازم نبود جشنواره موسیقی فجر به دنبال هنرمندان بزرگ موسیقی دنیا بدود تا به این جشنواره بیایند بلکه این خود هنرمندان بودند که می خواستند در این جشنواره حضور پیدا کنند. من با اینکه سال گذشته در جشنواره نبودم اما از آنجا که بسیاری از هنرمندان فکر می کردند همچنان من سمتی در جشنواره دارم ایمیل هایی برای حضور در این فستیوال به من ارسال می کردند.

تهیه کنند برتر سال ۲۰۱۵ موسیقی جهان به انتخاب اکسپو وومکس درباره ادامه پیدا نکردن همکاریش با جشنواره موسیقی فجر نیز گفت: من به دلیل فشردگی برنامه هایم و برگزاری کنسرت هایی که انجام می دادم از نظر زمانی نمی توانست در جشنواره باشم. هدف اصلی من هم این بود که در طول سه سال بخش بین الملل جشنواره را به حد قابل احترامی برسانم و آن را به نفر بعدی منتقل کنم. از این رو ماموریتی که برای خودم داشتم سال ۱۳۹۲ به پایان رسید.

منبع: تابناک

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دفاع از بخش بین‌الملل سال‌های گذشته جشنواره موسیقی فجر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید