آخرین خبر

یک کنسرت برای یلدا در مادرید/ آثار شجریان و ناظری اجرا می‌شوند

به گزارش آوای ایرانیان کامران همت‌پور آهنگساز، نوازنده، ناشر، پژوهشگر و تهیه‌کننده موسیقی در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود توضیح داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، گروه موسیقی «حنانه» به سرپرستی بنده همزمان با فرارسیدن شب یلدا برای علاقه‌مندان موسیقی ایرانی و ایرانیان مقیم، کنسرتی را در شهر مادرید اسپانیا برگزار می‌کند.

وی افزود: این کنسرت در ۲ بخش موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی ایران پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد که در آن تصمیم داریم به پاسداشت شب مبارک یلدا که نشات گرفته از رسم و آداب کهن ایرانی‌ها است برنامه‌هایی را اجرا کنیم. شرایطی که برای گروه ما افتخار بزرگی است و می‌تواند دربرگیرنده ویژگی‌های خوبی برای معرفی موسیقی ایرانی به بینندگان و مخاطبان خارج از کشور باشد.

این نوازنده و آهنگساز درباره جزییات کنسرت پیش روی گروه «حنانه» اظهار کرد: اجرای ملودی‌هایی مشتمل بر موسیقی نواحی مناطق آذربایجان، خراسان، لرستان، کردستان و جنوب ایران به همراه قطعاتی تنظیم شده در شور، ماهور و اصفهان بخش‌های اصلی این کنسرت موسیقی را تشکیل می‌دهند. البته گروه تصمیم داریم به مناسبت فرارسیدن شب یلدا قطعاتی با همین مضمون که پیش‌تر با صدای جناب شهرام ناظری و مرحوم محمدرضا شجریان در دستگاه اصفهان خوانده شده بود، پیش روی مخاطبان قرار دهیم. شرایطی که امیدوارم مورد توجه ایرانیان مقیم اسپانیا و شهروندان مادریدی هم قرار گیرد.

یک کنسرت برای یلدا در مادرید/ آثار شجریان و ناظری اجرا می‌شوند

همت‌پور در معرفی گروه اجرایی این کنسرت گفت: بهروز قنسولی نوازنده قانون، فرود خاموشیان نوازنده عود، میلاد شکری‌زاده نوازنده کمانچه، ماهور خسروی نوازنده دف و هم‌خوان و بنده به عنوان نوازنده تنبور و سه‌تار گروه اجرایی را تشکیل می‌دهیم. این در حالی است که سجاد بهرامی نیز به عنوان مدیر برنامه با گروه همراهی دارد. البته لازم است از جناب احمدی رایزن فرهنگی کشورمان در اسپانیا نیز قدردانی ویژه‌ای داشته باشیم که با گروه اجرایی همراهی ویژه داشت.

گروه موسیقی «حنانه» به سرپرستی کامران همت‌پور خرداد سال ۱۴۰۱ با حضور در فستیوال « SUN OF ITALY» که در شهر پِسارو منطقه بولونیا کشور ایتالیا برگزار شد در قالب ۲ کنسرت به اجرای برنامه پرداخت.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “یک کنسرت برای یلدا در مادرید/ آثار شجریان و ناظری اجرا می‌شوند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید