آخرین خبر

«دورهمی» با حضور تماشاگران ضبط می‌شود؟/ انتشار یک فراخوان مجازی

فراخوان منتسب به برنامه «دورهمی» با موضوع دعوت از تماشاگران برای ضبط برنامه در تاریخ ۱۵ اسفندماه، در حالی در فضای مجازی منتشر شده که هنوز دیگر برنامه‌های سیما ضبط خود را شروع نکرده‌اند.

به گزارش آوای ایرانیان، طی روزهای گذشته و با اوج گرفتن شیروع ویروس کرونا ضبط برنامه‌های تولیدی که با حضور جمعی تماشاگران انجام می‌شد همچون «عصر جدید»، «اتفاق»، «دورهمی» و چند برنامه دیگر در شبکه‌های مختلف سیما متوقف شد.

این برنامه‌ها طی این چند روز با این چالش مواجه بودند و هنوز هم بلاتکلیف هستند که می‌توانند ضبط خود را دوباره شروع کنند یا خیر. احسان علیخانی چند بار پیام‌های مختلفی را در این باره منتشر کرد و رضا رشیدپور نیز در حال حاضر اجرای برنامه اش متوقف است.

با این حال امروز چهارشنبه ۱۴ اسفندماه، صفحه اینستاگرامی منتسب به برنامه «دورهمی» که تا امروز صفحه رسمی اطلاع‌رسانی درباره این برنامه تلویزیونی در شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است فراخوانی داد که طی آن از مردم دعوت کرد برای حضور در این برنامه با شماره‌های اعلام شده تماس بگیرند. پستی که با هشتگ “موقت” اطلاع رسانی شده بود و از مخاطبان درخواست کرده بود طی ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ با شماره‌های مورد نظر تماس بگیرند و ساعت ۱۶ نیز این پست حذف شد.

با این فراخوان برنامه «دورهمی» در میان برنامه‌های تولیدی که ضبط آنها در استودیو با تماشاگران زیاد همراه است، جزو اولین برنامه‌هایی است که درهای استودیوی خود رابه روی مخاطبان باز می‌کند و این برنامه طبق فراخوان اعلام شده قرار است فردا ۱۵ اسفندماه ضبط شود.

انتشار این فراخوان در شبکه‌های اجتماعی سوالاتی را هم بوجود آورد که ضبط برنامه در شرایط کنونی به چه صورت خواهد بود؟

فراخوانی که به طور رسمی از سایت‌های رسمی معاونت سیما، صداوسیما یا شبکه نسیم هم اطلاع رسانی نشد و البته به روال همیشگی صورت پذیرفت و نکته آن هم تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی در فرآیند حضور مخاطبان بود.

برای کسب صحت و سقم این خبر با مسئولان شبکه نسیم و برنامه دورهمی تماس گرفت که ترجیحشان بر سکوت بود. با این حال به نظر می‌رسد این تصمیم برای شروع ضبط برنامه با حضور تماشاگران ناظر به مصاحبه اخیر مرتضی میرباقری معاون سیماست.

معاون سیمای رسانه ملی در سخنان اخیر خود نسبت به تولید کارهای نوروزی از اختصاص دادن پزشکان برای برنامه‌های تولیدی و سریال‌های سخن گفته بود و درباره «ضبط برنامه‌های شاخصی که تماشاگر درآنها حضور دارد» بیان کرد: برنامه‌ها پس از هماهنگی با مراجع ذی‌ربط و با رعایت حداکثری نکات بهداشتی، مراقبت‌های پزشکی و برخی محدودیت‌ها ضبط و پخش می‌شود. تلاش ما این است تا با رعایت نکات بهداشتی و پزشکی و برخی محدودیت‌ها خللی در جذابیت این نوع برنامه‌ها که مورد انتظار مردم است ایجاد نشود و تلویزیون همراه‌تر از همیشه با مخاطبان باشد.

باید دید ضبط اولین برنامه‌ها با در نظر گرفتن موارد بهداشتی برای تماشاگران چگونه خواهد بود و چقدر فضای بصری برنامه‌ها تحت الشعاع ویروس کرونا قرار خواهد گرفت. به ویژه از انجایی که گفته می‌شود در اجتماعات باید حدود یک و نیم متر فاصله میان حضار باشد باید دیده قرار است در نحوه جایگاه مخاطبان در استودیو تفاوتی حاصل شود یا خیر.

ضبط این برنامه با حضور تماشاگران از یکسو برای برنامه‌های شاخص می‌تواند فتح بابی برای مقابله با چالش کرونا باشد اگر همه موارد امنیتی و بهداشتی در حین ضبط لحاظ و به توصیه‌ها به طور جدی عمل شود و از سوی دیگر می‌تواند تبدیل به یک تجربه شکست‌خورده به واسطه عدم استقبال مخاطبان شود.

باید دید برنامه‌های تولیدی سیما در ادامه مواجهه با این چالش چگونه پیش خواهند رفت و چه سرانجامی پیدا می‌کنند؟

منبع:مهر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«دورهمی» با حضور تماشاگران ضبط می‌شود؟/ انتشار یک فراخوان مجازی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید