آخرین خبر

پانزدهمین همایش هنرمندان پیشکسوت به پایان رسید/ طرح چند نکته مهم

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، پانزدهمین همایش هنرمندان پیشکسوت با حضور و جمعی از هنرمندان پیشکسوت و خانواده های آنان، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت، مهدی افضلی مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر و عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت، سید عباس عظیمی مدیرعامل و عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت در شمال کشور به پایان رسید.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش گفت :خداوند می‌فرمایند بهترین آدم‌ها در این دنیا کسی است که نفعی به مردم برساند؛ پس از شما بزرگواران، پیشکسوتان، موی سپیدان و هنرمندان عاشق چه کسی محبوب‌تر در نزد خداوند که با هنرتان مردم را خوشحال کرده و امید را در دل آنان زنده می کنید.

سالاری ادامه داد: اگر ما خدمت یا کاری در مقابل خدمات ارزنده شما انجام می‌دهیم، وظیفه است و فقط به واسطه بضاعت های اندک شرمنده شما هستیم، هر چند که شما بزرگوار هستید و به دیده کرم نگاه می‌کنید.

وی با اشاره به برگزاری این همایش ها گفت : بسیار خرسند شدم لبخندهای شما را دراین همایش دیدم و بسیار خرسندتر شدم وقتی دیدم که بعضی از همسران بزرگوار استادان آسمانی در ‌این جمع حضور دارند. بسیار اتفاق خوبی است که یاد پیشکسوتانی که از جمع ما رفته‌اند را همچنان در این موسسه و در برنامه ها زنده نگاه داشته اید.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت تکریم خانواده های استادان آسمانی و استمرار خدمات موسسه به آنان گفت: از مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و همکاران پرتلاش و زحمتکش وی که خارج از روال معمول اداری و مثل اعضای یک خانواده در کنار پیشکسوتان انجام وظیفه می کنند سپاسگزارم و مطمئن هستم هر قدمی در مسیر تکریم هنرمندان برداشته شود از سوی خداوند متعال بی اجر نخواهد ماند و ذخیره ایبرای دنیا و آخرت همکاران عزیزم است. من امیدوارم با حمایت های وزیر محترم این سفرها با امکانات و خدمات بهتری در برنامه های بعد انجام شود.

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز در ابتدای مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این همایش طی دوره های گذشته و فعلی گفت: از سال ۱۳۹۱ تاکنون ۱۵ همایش در جزایر کیش و قشم و شهرهای تبریز، رامسر، کوهرنگ، قم، آبادان و خرمشهر، بوشهر، مشهد مقدس توسط موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شده است. این موسسه اکنون با بیش از ۱۰۰۰ عضو در رشته های مختلف هنری از جمله سینما، تئاتر، موسیقی،تجسمی، شعر، ادبیات داستانی، هنرهای سنتی و صنایع دستی، معماری با سن حداقل ۶۰ سال و داشتن درجه یک هنری (معادل دکتری تخصصی) دارای شاخص ترین اعضای هنری و همچنین رکورد دار در برگزاری سفرهای گروهی و خانوادگی، جشن‌های تولد ماهانه، ساخت فیلم مستند از زندگی هنرمندان پیشکسوت است.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در پایان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع برای حمایت از برگزاری این همایش، همایش مشهد مقدس و سایر فعالیت ها و به ویژه پیگیری کمک ۲۰ میلیارد تومانی رییس جمهور قدردانی کرد.

بر اساس اعلام موسسه هنرمندان پیشکسوت هنرمندان حاضر در این همایش ضمن قدردانی از حمایت وزارت فرهنگ در گسترش فعالیت‌های خدماتی موسسه هنرمندان پیشکسوت، خواستار تسریع در پرداخت کمک سال گذشته رئیس جمهوری به موسسه شدند.

با توجه به مشکلات بودجه‌ای موسسه، با درخواست ۲۵ هنرمند پیشکسوت در مراسم افطاری ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ از رئیس جمهور، مقرر شد ۲۰ میلیارد تومان برای تکریم هنرمندان پیشکسوت به این موسسه کمک شود. این در حالی است که سید محمود اسلامی در ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ و در مراسم جشن تولد هنرمندان پیشکسوت، خبر از دستور ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پرداخت قطعی کمک رئیس جمهور در سال‌جاری را داد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پانزدهمین همایش هنرمندان پیشکسوت به پایان رسید/ طرح چند نکته مهم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید