آخرین خبر

مجسمه‌هایی با تم «عشق» در گالری سهراب دیده می‌شوند

گالری سهراب از ۱۵ دی پذیرای آثار هنرمندی می‌شود که تنها یک کلمه برای توصیف کنش هنری این روزهایش کافی است: «عشق».

هادی روشن‌ضمیر این بار در نمایشگاه «به عشقِ تو ز جان برخیزم»، ۱۹ اثر حجمی را که به لحاظ متریال و موضوع متفاوت از کارهای قبلی او هستند، مقابل دیدگان دوستداران هنر قرار خواهد داد.

هادی روشن‌ضمیر سال‌ها است از نقاشی‌خط دور شده و فقط و فقط به «عشق» می‌پردازد و مجسمه‌های برنزی و آهنی عشق را در حراج‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی عرضه می‌کند. او با این حال برای اولین بار در این نمایشگاه، مجسمه‌هایی از جنس استیلِ دست‌ساز ارایه کرده که این دست‌ساز بودن، به خاطر سختی این فلز و جانفرسا بودن اجرای آن، حایز اهمیت است.

مبنای این آثار، همان کلمه عشق است که با توجه به تسلط روشن ضمیر بر خوشنویسی اکثر کارها بر پایه نستعلیق ساخته شده است؛ ضمن این‌که او در این نمایشگاه چند کار گرافیکی نیز بر پایه این کلمه ارایه کرده است که البته این آثار گرافیکی، نستعلیقِ صِرف نیستند. تمامی ۱۹ مجسمه این نمایشگاه، جدید و مربوط به سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ هستند.

در استیتمنت نمایشگاه آمده است: «عشق؛ رمزآلود واژه‌ای است که از دیرباز بر دگرخواهی انسان اطلاق شده و همواره ترجیح آدمی بر مرور و ثبات‌بخشیدن به الگوهای اسطوره‌ای آن بوده است. هادی روشن‌ضمیر بر آن شده این امر را با دستانش تثبیت کند. آثار او دست‌سازه‌هایی است از واژه عشق با برنز، استیل و آهن که نماد دوران معاصر هستند؛ سرد و سخت و محبوب. نستعلیق دفرمه و رهای از ساخت، تلقی است از عشق دورانی که اگرچه هنوز هم زیبا است اما مفهومی تغییر یافته است؛ سرد و سخت ولی محبوب.»

هادی روشن‌ضمیر متولد ۱۰ شهریور ۱۳۵۱ در بجنورد است. وی از جمله هنرمندان نقاشی‌خط محسوب می‌شود که از انجمن خوشنویسان درجه ممتازی دریافت کرده است. رنگ‌ها در کارهایش ساده و عموما تک‌رنگ هستند و نستعلیق‌هایش را روی سطح سنگ هم اجرا می‌کند. روشن‌ضمیر در نمایشگاهای انفرادی و گروهی متعددی شرکت داشته و آخرین نمایشگاه او در گالری ساربان برگزار شد.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه «به عشقِ تو ز جان برخیزم»؛ آثار حجمی هادی روشن ضمیر، می‌توانند از روز جمعه ۱۵ تا ۲۵ دی به گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ مراجعه کنند. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مجسمه‌هایی با تم «عشق» در گالری سهراب دیده می‌شوند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید