آخرین خبر

روایت رنج‌های یک دختر روستایی به کتابفروشی‌ها آمد

به گزارش آوای ایرانیان  کتاب «اشک حوا؛ روایتی از رنج‌های یک دختر روستایی» نوشته سیده معصومه حسینی به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این‌کتاب روایت زندگی سیده کلثوم موسوی همسر شهید حسین شاه حسنی از کودکی تا امروز است که در قالب داستانی به نگارش درآمده است.

 

این‌رمان در ۹ فصل تنظیم شده که هر فصل برهه‌ای از زندگی شخصیت اصلی داستان را در برمی‌گیرد و عنوان هر فصل استعاره‌ای در راستای محتوای آن فصل است.

 

سیده کلثوم موسوی زنی عاشق‌پیشه اهل روستای محمله، روستایی حوالی شهر خُنج در جنوب استان فارس است که به همسرش علاقه فراوانی دارد. او در طول زندگی خود فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه می‌کند که یکی از پر درد ترین این اتفاقات شهادت همسرش حسین است.

 

اما او صبور و استوار ستون زندگی‌اش می‌شود و اجازه نمی‌دهد خانه‌اش فرو ریزد. او فرزندانش را در سایه این جمله می‌پروراند: «این شهید من، نه تنها پدر شما که پدر همه فرزندان ایران است.»
«اشک حوا» فقط خاطرات یک همسر شهید نیست، بلکه مجموعه‌ای از خرده فرهنگ‌ها، آداب و رسوم بومی و سبک زندگی روستایی است که در جامعه و تاریخی نه چندان دور به تصویر کشیده می‌شود و مخاطب را با حال و هوای خطه جنوب و نواحی جنوب استان فارس آشنا می‌کند؛ به طوری که خواننده می‌تواند با درک صحیحی از آن با قهرمان همزادپنداری کند؛ گویی که سال‌ها با او زندگی کرده است.

 

در بخشی از کتاب درباره همسر شهید می‌خوانیم:

 

«در آسمان‌ها بود؛ بی‌هیاهوی طوفان. به زمین که آمد، دختر شد، زن شد، مادر شد و اشک شد…کسی از آن سوی هستی، سیب‌به‌دست غم‌هایش را تماشا می‌کرد و اشک می‌ریخت. بهشت دریا شد، طوفان شد. خدا به او لبخند زد و اشک‌هایش را پاک کرد؛ اشک حوا…»

 

این کتاب با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه و قیمت ۱۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “روایت رنج‌های یک دختر روستایی به کتابفروشی‌ها آمد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید