آخرین خبر

آمیتاب باچان جوان در جشنواره ۳ قاره فرانسه/ نمایش ۸ فیلم قدیمی

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، «آمیتاب باچان، بیگ B برای همیشه» عنوان بخشی از جشنواره ۳ قاره نانت است که به تجلیل از آمیتاب باچان اختصاص پیدا کرده است. جنبه‌های مختلفی از آثار این بازیگر از جمله شخصیت او به عنوان «جوان خشمگین» که نویسندگان سلیم خان و جاوید اختر خالق آن بودند و همچنین شخصیت‌های اکشن، درام، عاشق و کمدی وی در این مجموعه به نمایش گذاشته می‌شود. این مجموعه شامل شماری از بهترین فیلم‌های سینمای هندی زبان از جمله «شولای»، «دیوار»، «دون»، «کابهی کبی» و «عمار اکبر آنتونی» از کارگردان‌هایی مانند یاش چوپرا، رامش سیپی، مانموهان دسای و هریشیکش موکرجی که هر یک اسطوره‌های سینمای هند هستند، می‌شود.

این برنامه توسط بنیاد میراث فیلم که یک سازمان غیرانتفاعی است و توسط فیلمساز شیوندرا سینگ دانگرپور تاسیس شده ارایه می‌شود.

آمیتاب باچان با تحسین ابتکار بنیاد میراث فیلم برای بازگرداندن فیلم‌های کلاسیک هندی به صفحه نمایش، گفت: بسیار خوشحالم که می‌شنوم آنها منتخبی از فیلم‌های اولیه مرا در یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم یعنی جشنواره ۳ قاره نانت که به ویژه بر سینمای آفریقا، آمریکا، آسیا و لاتین تمرکز دارد، ارایه می‌کنند. بسیاری از این فیلم‌ها برای من این امکان را قراهم کردند تا بتوانم طیف متنوعی از شخصیت‌ها را روی پرده بیاورم و از طریق آنها با برخی از مهم‌ترین فیلم‌سازان آن زمان از جمله هریشیکش موکرجی، مانموهان دسای، یاش چوپرا و رامش سیپی کار کنم. امیدوارم تماشاگران جشنواره از این فیلم‌ها که با گذشت نیم قرن همچنان تماشاگران را شاد می‌کنند، لذت ببرند. از آنجا که شخصاً در آنجا حضور نخواهم داشت، خوشحالم دخترم شوتا در نانت خواهد بود تا به عنوان نماینده من در جشنواره حضور داشته باشد.

شوتا باچان هم از این موقعیت ویژه که برای اولین بار به نمایندگی از پدرش در یک پلتفرم بین‌المللی حضور خواهد داشت، ابراز خوشوقتی کرد. وی گفت: من موفقیت خارق‌العاده «باچان بازگشت به آغاز» را دیدم؛ برنامه‌ای که سال پیش برای جشن گرفتن هشتادمین سالگرد تولد پدرم در مقیاس وسیع برگزار شد. بسیاری از ما در خانواده حتی برای اولین بار بود که فیلم های او را روی پرده بزرگ تماشا می‌کردیم و غرق آن‌ها شدیم.

دانگرپور هم با توصیف باچان به عنوان بازیگری که یک پدیده جهانی و قهرمانی خستگی ناپذیر برای حفظ فیلم است، گفت: وقتی سال گذشته در سراسر کشور مروری بر فیلم‌های او را انجام دادیم، سینماها شلوغ شد و تماشاگران دیوانه شدند.

ژروم بارون، مدیر هنری فستیوال سه قاره هم از آمیتاب باچان به عنوان تجسم زنده و نمادین پیوند بین گذشته و حال سینمای محبوب هندی یاد کرد و گفت او در طول ۵۰ سال روی پرده بازیگری بی‌نظیری بوده که هیچ بازیگر دیگری از جمله در تاریخ سینمای اروپا تاکنون مانند او نبوده است.

وی گفت: می‌خواهیم با این برنامه برای اولین بار در فرانسه به آمیتاب باچان با نمایش ۹ فیلم ادای احترام کنیم که یکی از آن‌ها نمایش مستند شگفت‌انگیز سدریک دوپیر در مورد او به عنوان یک «سوپراستار واقعی» برای اولین بار خواهد بود.

آمیتاب باچان به زودی و در ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ با فیلم «کالکی ۲۸۹۸AD» در کنار دبیکا پادوکون و پرابهاس در سینماها دیده می‌شود.

فیلم‌های منتخب از آمیتاب باچان در این برنامه عبارتند از:

«ابهیمن» (غرور) به کارگردانی هریشیکش موکرجی (۱۹۷۳)

«شولای» (شعله) به کارگردانی رامش سیپی (۱۹۷۵)

«دیوار» به کارگردانی یاش چوپرا (۱۹۷۵)

«کابی کابی» (گاهی اوقات) – به کارگردانی یاش چوپرا (۱۹۷۶)

«آمر اکبر آنتونی» به کارگردانی مانموهان دسایی (۱۹۷۷)

«تریشول» (نیزه سه‌شاخه) به کارگردانی یاش چوپرا (۱۹۷۸)

«دان» به کارگردانی چاندرا باروت (۱۹۷۸)

«کالا پاتار» (سنگ سیاه) به کارگردانی یاش چوپرا (۱۹۷۹)

جشنواره ۳ قاره از ۲۴ نوامبر تا ۳ دسامبر (۳ تا ۱۲ آذر) در نانت فرانسه برگزار می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آمیتاب باچان جوان در جشنواره ۳ قاره فرانسه/ نمایش ۸ فیلم قدیمی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید