آخرین خبر

همایون خسروی، نوازنده ویولونسل درگذشت

همایون خسروی، نوازنده ویولونسل روز گذشته پانزدهمِ فروردین ماه ۱۳۹۹ بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش آوای ایرانیان، نوازنده نام آشنای ویولونسل، همایون خسروی که در آثاری از بزرگان موسیقی کشورمان همچون «شب سکوت،کویر» به آهنگسازی کیهان کلهر و محمدرضا شجریان نوازندگی داشته، روز گذشته در آمریکا درگذشت.

زنده یاد خسروی متولد تهران بوده و فراگیری موسیقی را نزد پدرش که خود نوازنده ویولون بود، آغاز کرد. سپس وارد هنرستان موسیقی شد و به فراگیری ساز ویولونسل پرداخت.

او در ۱۴ سالگی برای همکاری با ارکستر بزرگ رادیو به رهبری ایرج گلسرخی و فریدون شهبازیان دعوت شد و فعالیت هایش را با ارکستر سمفونیک تهران به رهبری فرهاد مشکات ادامه داد. همچنین همایون خسروی دوره هایی را در آلمان و اتریش با بورسیه وزارت فرهنگ و هنر گذرانده و تدریس در هنرستان موسیقی و هنرستان باغچه بان نیز جزء سوابق هنری-موسیقایی اوست.

از جمله آثار هنری همایون خسروی می‌توان به نوازندگی در آلبوم های موسیقی «شب٬ سکوت٬ کویر» به آهنگسازی کیهان کلهر و خوانندگی محمدرضا شجریان، «نگاه آسمانی» به آهنگسازی همایون رحیمیان و خوانندگی حسام‌الدین سراج، «گریه بی‌بهانه» به خوانندگی حسام‌الدین سراج و نوازندگی در موسیقی سریال هایی چون «سلطان صاحبقران» به آهنگسازی واروژان، «افسانه سلطان و شبان» به آهنگسازی بابک بیات و «امیرکبیر» به آهنگسازی کامبیز روشن‌روان اشاره کرد.

شایان ذکر است این موزیسین و نوازنده در پانزدهم فروردین ۱۳۹۹ در بیمارستانی از بیمارستان های آمریکا دار فانی را وداع گفت.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “همایون خسروی، نوازنده ویولونسل درگذشت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید