آخرین خبر

آنتونی هاپکینز با «یک زندگی» به جشنواره لندن می‌رود

 

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، درامی به کارگردانی جیمز هاوز به نام «یک زندگی» که با بازی آنتونی هاپکینز ساخته شده در شصت و هفتمین جشنواره فیلم لندن دیده خواهد شد.

 

این فیلم داستان واقعی نیکلاس «نیکی» وینتون، دلال جوان لندنی را روایت می‌کند که در ماه‌های منتهی به جنگ جهانی دوم، ۶۶۹ کودک را از دست نازی‌ها نجات داد. ۵۰ سال بعد، در سال ۱۹۸۸، وینتون هنوز به سرنوشت کودکانی که نتوانسته بود به انگلستان منتقل کند فکر می‌کند و از آن در رنج است تا اینکه یک برنامه زنده تلویزیونی با عنوان «این زندگی است» او را با کودکان بازمانده که اکنون بزرگسالانی شده‌اند و در اطرافش نشسته‌اند، غافلگیر می‌کند و او سرانجام می‌تواند با درد افسوسی که ۵ دهه متحمل شده بود، کنار بیاید.

 

علاوه بر آنتونی هاپکینز که در نقش وینتون امروز بازی کرده، جانی فلین در نقش وینتون جوان ظاهر شده و لنا اولین، رومولا گارای، الکس شارپ، مارتی کلر، جاناتان پرایس و هلنا بونهام-کارتر دیگر بازیگران فیلم هستند.

 

این فیلم که به عنوان نسخه بریتانیایی فهرست شیندلر از آن یاد می‌شود برمبنای فیلمنامه لوسیندا کاکسون و نیک دریک ساخته شده است.

 

هاوز که اولین تجربه فیلمسازی بلند خود را با این فیلم پشت سر گذاشته فیلمش را فیلمی خواند که تقریباً در لندن شروع و همان‌جا به پایان می‌رسد و درباره مردم این شهر، قلب و تاریخ آن است. وی افزود: بنابراین درست به نظر می‌رسد که ما این فیلم را در بریتانیا و در جشنواره فیلم لندن رونمایی کنیم.

 

این فیلم که نخستین بار در جشنواره فیلم تورنتو دیده می‌شود، اولین نمایش اروپایی خود را ۱۲ اکتبر در سالن ساوت‌بانک سنتر لندن برگزار می‌کند.

 

شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم لندن امسال از ۴ تا ۱۵ اکتبر (۱۲ تا ۲۳ مهر) برگزار می‌شود. این جشنواره سال پیش «کورساژ» ساخته ماری کرویتسر را به عنون بهترین فیلم خود انتخاب کرد.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آنتونی هاپکینز با «یک زندگی» به جشنواره لندن می‌رود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید