آخرین خبر

قمصری در بیستون از موسیقی کرمانشاه نواخت

آلبوم «وَراغ» به آهنگسازی و تنظیم نوید جمالی‌پور از هنرمندان جوان موسیقی ایرانی با همراهی تعدادی از نوازندگان شناخته شده کشورمان پیش روی مخاطبات قرار گرفت.

به گزارش آوای ایرانیان، «وَراغ» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی منتشر شده در بازار موسیقی است که به آهنگسازی و تنظیم نوید جمالی پور نوازنده کمانچه در دسترس شنوندگان قرار گرفت.«عمارت دل» و «هر دم از روی تو» با همراهی زکریا یوسفی، «ندای عشق» با همراهی کامران منتظری، «اندوه رنگ» با همراهی کامران منتظری و امیرعباس برفی، «سپیده دم» با تک نوازی نوید جمالی پور، «گلبانگ» با تک نوازی نوید جمالی پور، «سبا» با همراهی همایون نصیری و امیرعباس برفی، «غمزه» با همراهی امیرعباس برفی، «طره ماه» با همراهی کامران منتظری، «از نور تا نوا» با همراهی همایون نصیری از جمله آثاری هستند که در این آلبوم منتشر شده استنوید جمالی پور نوازنده کمانچه و آهنگساز متولد سال ۱۳۷۷ تهران و تحصیل کرده مقطع کارشناسی علوم کامپیوتر دانشگاه گیلان است. او از سن پنج سالگی با سازهای سنتور، فلوت ریکوردز، بلز و طبلک آشنا شد. وی بعدها فراگیری نوازندگی کمانچه را ابتدا نزد مهدی باقری آغاز و از آن پس تاکنون نزد اردشیر کامکار به یادگیری نوازندگی پرداخت. این هنرمند پس از اتمام دوره آموزش تمام ردیف‌های موسیقی ایرانی و تکنیک‌های پیشرفته این ساز در سن ۲۰ سالگی موفق به اخذ مجوز تدریس از آموزشگاه کامکارها شد و در این راستا به تکمیل دوره‌های آموزشی خود نزد هوشنگ کامکار پرداخت. او در زمینه نوازندگی ویولن کلاسیک نیز از ارسلان کامکار بهره برده است.

آلبوم «وَراغ» منتشر شد/ یادداشتی از اردشیر کامکار

از فعالیت‌های هنری او می‌توان به برگزاری کنسرت‌های متعدد در داخل و خارج از کشور اشاره کرد. جمالی پور در کارنامه هنری خود همکاری با آنسامبل زهی اردشیر کامکار، «شبروان»، «آوای دلشدگان» و «ترنم مهربانی» را هم داشته است. ضمن اینکه تاکنون دو آهنگ «وادی» به آهنگسازی اردشیر کامکار و «وجد» به آهنگسازی وی منتشر شده‌اند.اردشیر کامکار نوازنده پیشگام کمانچه و مدرس موسیقی درباره این آلبوم نوشته است:برای یک مدرس موسیقی که سال‌های عمر خود را در جهت پرورش استعدادها و آموزش به هنرجویان پرداخته مژده‌ای بهتر از این نیست که دست پرورده خود را موفق ببیند.نوید جمالی پور از جوانان با استعداد و توانمندی است که این دوران آموزش را به خوبی و شایستگی گذرانده و توانمندی و خلاقیت خود را در این اثر که قطعاتی برای کمانچه و سازهای کوبه‌ای است نشان داده.آلبوم «وَراغ» منتشر شد/ یادداشتی از اردشیر کامکارقطعات این اثر از لحاظ تکنیکی، حسی و ملودیک برگرفته شده از ملودی ا و حالت‌هایی از موسیقی مقامی، نواحی و سنتی ایران است و پرداخت و بسط آن روی تکنیک‌های کمانچه نوازی نوین بنا شده که پیش تر آن را طی سال‌ها تمرین و ممارست به خوبی آموخته است. برای نوید عزیز آرزوی موفقیت می‌کنم. به امید کارهای بیشتر و بهتر.آلبوم «وراغ» با شماره ۱۳۹۹۵۷۳۸ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت ۳۲۷۹۸ از کتابخانه ملی با قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “قمصری در بیستون از موسیقی کرمانشاه نواخت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید