آخرین خبر

«یونسکو شدن» به عمارت ارغوان رسید

به گزارش آوای ایرانیان  نمایش «یونسکو شدن» به تهیه کنندگی و نویسندگی بهنام ترابی و کارگردانی نگار حاجیانی از اول بهمن ماه در عمارت ارغوان روی صحنه رفته است.

در توضیح این نمایش آمده است: «یونسکو شدن» داستانی شیرین، تلخ، شگفت انگیز و حیرت آور درباره تاثیرگذاری یک اسطوره شناس و یک فیلسوف بر یک هنرمند است. شاید همین تاثیرپذیری ها، منجر به دوستی مادام العمر اوژن یونسکو، میرچا الیاده و امیل چوران شد. «یونسکو شدن» چیزی بیش از یک تئاتر است. فرصتی است برای اندیشیدن. اثری قابل تأمل است که برای همیشه گریبان مخاطبان خود را می‌گیرد و آنها را به سطح بالاتری از شناخت نسبت به خودشان می‌رساند. این خودشناسی حاصل تعامل سه عرصه هنر، فلسفه و اسطوره شناسی است. «یونسکو شدن» به نقطه ای از مسیر تاریخ هنر نمایش می‌پردازد که فرآیند آفریده شدن یک اثر هنری با فرآیند آفریده شدن یک هنرمند بزرگ، با همدیگر تلاقی می یابند. به تمامی علاقه مندان تئاتر، فلسفه، اسطوره شناسی و آن هایی که دغدغه خودشناسی دارند، تماشای «یونسکو شدن» را توصیه می‌کنیم.

نگار حاجیانی کارگردان این اثر نمایشی ۱۹ سال سن دارد و جزو کارگردان های جوانی است که در عرصه هنرهای نمایشی فعالیت می‌کنند.

بازیگران و عوامل این نمایش عبارتند از محمد حاجی زاده، محمد تخشی، اهورا معمارنیا، رومینا حسینی، رضا منصوری، محبوبه نورداد، سامان ولی سلطانی، عرفان ظروفچیان، مسعود شقاقی، کیمیا جلیل زاده، نازنین مقصودی، معصومه نوروزی، هلیا فرهمندی، ماهنیا مدنی، نازنین اوحدی، سارا امیرخانی، ساره سیاحی، فائزه سلطانی، امیر حسین منصوری، صالح آب سواران، مرتضی اسکندری، مهرزاد آرین مهر، کامیاب رحیمی، مانی عبدالمالکی، عباس قلی نیا، فاطمه حسینی خطیب، شکوفه شیخی، بنیامین شیراسب، رضا جاویدی و پریناز جهانی.

«یونسکو شدن» تا ۱۶ بهمن هر روز ساعت ۱۹:۳۰ در عمارت ارغوان اجرا می‌شود.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«یونسکو شدن» به عمارت ارغوان رسید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید