آخرین خبر

تلاش دوساله «سیریا» برای تحول در موسیقی بوشهر/ «میز دوتایی» منتشر شد

پروژه موسیقی «میز دوتایی» آنسامبل «سیریا» با تجلیل از بزرگان موسیقی بوشهر، در قالب یک آلبوم منتشر شد.

به گزارش آوای ایرانیان،  آلبوم «میزدوتایی» سیریا روایتی از موسیقی است که سعی دارد با تلفیق موسیقی بوشهر و بهره‌گیری از ترانه‌هایی با گویش فولکلور ساختار جدیدی در موسیقی ایران تجربه کند.

رفیق، میزدوتایی، لیلی، هوار، چیش عسلی، دلم تو می خوا، شعر یادُم ر، جهاز جنی، غٌراب، حجله و معشوق دولاچنگ قطعات این آلبوم را تشکیل می‌دهند که توسط محمدلاریان: خواننده، بهروز شریفیان، نوازنده پرکاشن، مهدی ناصری: نوازنده گیتار، امیرحسین ماهینی: نوازنده گیتار باس و عود، معین پاکباز: نوازنده درامز، مهدی حیدری‌منفرد: نوازنده نی انبان، نی جفتی و عود اجرا شده‌اند.

گروه موسیقی سیریا که ۲ سال پیش فعالیت رسمی خود را با مدیریت ماکان صغیری با انتشار قطعه «هوار» آغاز کرد در اولین آلبوم خود تلاش کرده با یادی از بزرگان موسیقی بوشهر که در قید حیات هستند، از این هنرمندان تجلیل کند. در نخستین آلبوم، سیریا مجموعه کارت پستال‌هایی از پیشکسوتان منتشر  کرده و در بسته‌بندی منحصر به فرد در اختیار علاقمندان قرار داده است. سیریا علاوه بر موسیقی، مخاطب خود را با تصاویر کمتر دیده شده‌ای از بوشهر و شهرهای این استان مواجه می‌کند تا آلبوم موسیقی خود را به یک مجموعه کامل فرهنگی تبدیل کند. یک دفترچه اختصاصی نیز در این اثر به چشم می‌خورد که در آن به معرفی گروه و قطعات آلبوم به دو زبان فارسی و انگلیسی پرداخته شده است.

در دفترچه این آلبوم آمده: روایتی که به گوش می‌رسد حاصل عشق و هنر زنان و مردانی بوده که اکنون در میان ما نیستند، اما میراث آن‌ها نسل به نسل منتقل شده و به ما رسیده است. بر خود واجب می‌دانیم در این تجربه -هر چند در مجالی اندک- به نیک نامانی که در میان ما هستند ادای احترام کنیم. کسانی که بی هیچ چشم داشتی، خالصانه برای موسیقی شهرمان زحمت کشیده‌اند و به میزان آن همه عشق ورزیدن، دیده و شنیده نشده‌اند.

آلبوم «میزدوتایی» دارای دو نسخه فیزیکی و دیجیتال است و پیش فروش نسخه فیزیکی آن که از چند روز پیش بصورت آنلاین از سایت «سیریا» آغاز شده بود، مورد استقبال قابل توجهی واقع شده. همچنین نسخه دیجیتال آن در ایران و سراسر دنیا قابل تهیه است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تلاش دوساله «سیریا» برای تحول در موسیقی بوشهر/ «میز دوتایی» منتشر شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید