آخرین خبر

انیمیشن «ده سالگی» برنده جایزه جشنواره «گلد کوین کنستانتین» شد

به گزارش آوای ایرانیان «ده سالگی» یک انیمیشن کوتاه ۱۸ دقیقه‌ای با تکنیک استاپ‌موشن است و فاطمه جعفری و مانی کاشیان به طور مشترک فیلم‌نامه این اثر را نوشته‌اند.

بنابر اعلام دبیرخانه جشنواره «گلد کوین کنستانتین» ۸۰۸ فیلم از سراسر دنیا به این جشنواره ارسال شد که در پایان ۱۳۳ فیلم به بخش مسابقه راه یافتند.

بر همین اساس، از این تعداد ۷۴ فیلم در بخش مسابقه بزرگسال و ۵۹ فیلم در بخش مسابقه دانشجویی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان «ده سالگی» برنده جایزه سوم این جشنواره شد.

انیمیشن کوتاه «ده سالگی» درباره‌ پسری ‌است که با پدرش در جنگلی دورافتاده زندگی می‌کند تا روزی که پدر برای پسرک، مرغابی وحشی را به دام می‌اندازد تا بلکه او را از تنهایی دربیاورد. حضور مرغابی دربند در کنار پسر و زندگی روزمره‌شان کنار یکدیگر رفته‌رفته موجب آشنایی بیشترشان می‌شود. تا جایی که اتفاق‌های ناخواسته در روند زندگی‌ مرغابی و پسر دگرگونی نگاه پسر به جهان پیرامونش را به دنبال دارد.

ده سالگی

بر اساس این خبر، پویانمایی‌های «آسمان دوست داشتنی» به کارگردانی امیر مهران و «جایگزین» به کارگردانی عبدالله علیمراد از تولیدات کانون پرورش فکری نیز در بخش مسابقه بزرگسال این جشنواره حضور داشتند.

این دوره از جشنواره «گلد کوین کنستانتین» با هدف ارتقای خلاقیت فرهنگی نویسندگان داخلی و خارجی در حوزه انیمیشن، آثار شرکت‌کننده را انتخاب کرد و در بخش دانشجویی و بزرگسال نمایش داد.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن «گلد کوین کنستانتین» از روز ۲۶ تا ۲۹ تیر ۱۴۰۲ (۱۷ تا ۲۱ جولای ۲۰۲۳) در شهر نیس صربستان برگزار شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “انیمیشن «ده سالگی» برنده جایزه جشنواره «گلد کوین کنستانتین» شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید