آخرین خبر

ارکستر سازهای ملی ایران، تابلوئی را به مدافعان سلامت هدیه کرد

ارکستر سازهای ملی ایران، تابلویی از سوئیت ابن سینا اثر استاد فرهاد فخرالدینی را در طرحی خانگی به اجرا در آورده و این اجرا را به کادر درمان و تلاشگرانِ عرصه سلامت تقدیم کرد.

به گزارش آوای ایرانیان، جمعی از نوازندگان ارکستر سازهای ملی ایران، شامگاه گذشته، ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۹ بخشی از سوئیت ابن سینا ساخته فرهاد فخرالدینی را با تنظیم علی اکبر قربانی، رهبر این ارکستر به اجرا در آورده و روایتی زیبا و موجِز را در صفحات مجازی خود با مخاطبان به اشتراک گذاشتند.

در این اثر که ضمن قدردانی از کادر درمان کشور به هنردوستان تقدیم شده، علیرضا دریایی، حبیب جدیری، مهرداد مسعودی‌فرید (کمانچه)، شاهین صفایی (تار)، علی عابدین (سنتور)، شیما شاه‌محمدی قیچک آلتو، مریم خدابخش، امین حیدری (عود)، مسعود فیروزی نژاد (ویولونسل)، فروغ فضلی (پیانو)، وحید اسدالهی (نقاره) و بهنام معصومی (تنبک) به هنرنمایی و نوازندگی پرداخته اند.

 

از آغاز خانه نشینی و قرنطینه خانگی تا به امروز جریان های متعدد فرهنگی و هنری از سوی نهادهای مختلف یا بصورت مستقل طراحی شده و در قوالبِ گروهی و فردی، کنسرت های آنلاین، گفتگوها و مصاحبه ها و حتی برگزاری بزرگداشت و یادبود از هنرمندان فقید در حال اجرا است.

این جریان ها تا آنجا پیش رفته که در عرصه موسیقی، بده-بستان های زیبایی بین موزیسین های ایرانی و دیگر کشورها صورت گرفته است که بازتاب اجرای خانگی ارکستر ملی از تلویزیون دولتی فرانسه و یک شبکه لبنانی و همنوازی ارکستر

سمفونیک تهران با ارکستر جوانان اروپا که به زودی از شبکه جهانی تلویزیون ایتالیا پخش خواهد شد، از آن جمله اند. این اتفاقات حاکی از قدرت بالای همدلی و همبستگی مردم در لایه های مختلف حیاتی و انسان ساختی ست که ورای مرزها پیش رفته و فراتر از حدود خط کشی شده به وحدت و وحدانیت می پیوندد.

شایان ذکر است که تابلویی از سوئیت ابن سینا اثر فرهاد فخرالدینی با تنظیم علی اکبر قربانی، توسط ارکستر سازهای ملی ایران به اجرا در آمده است.

 

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ارکستر سازهای ملی ایران، تابلوئی را به مدافعان سلامت هدیه کرد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید