آخرین خبر

انتشار فراخوان همایش موسیقیِ پژوهشی بوشهر

مسئول انجمن موسیقی استان بوشهر از برگزاری همایش موسیقی‌پژوهی در ادامۀ سلسله برنامه‌های این انجمن با عنوان «دستان» با همکاری مؤسسۀ فرهنگی هنری «دی‌بآذر» خبر داد.

به گزارش آوای ایرانیان و به نقل از انجمن موسیقی ایران، حماسه حق‌پرست درباره این همایش پژوهشی بیان کرد: بداهه‌نوازی، سازشناسی و گذری بر ساخت سازهای موسیقی بوشهر، چهره‌های موسیقی در بخش‌های مذهبی، بزمی و سنتی که می‌توان یکی از این بخش‌ها را مورد تحقیق و پژوهش قرار داد، از جمله محورهای این همایش است.

وی افزود: موسیقی آوازی بوشهری شامل شروه‌خوانی، بیت‌خوانی، جنگ‌نامه و شاهنامه‌خوانی، مناجات‌خوانی، چاووشی‌خوانی، مرثیه، مصیبت‌خوانی، پیشینه‌شناسی سازهای نی‌جفتی و نی‌انبان و نوازندگی این دو ساز، گروه‌نوازی، شادمانه‌ها در موسیقی بوشهر، پیشینه موسیقی سنتی در بوشهر (موسیقی کلاسیک و دستگاهی) و ترجمۀ متون مرتبط با موسیقی بوشهر (متن اصلی باید همراه با ترجمه فرستاده شود) از دیگر محورهای موضوعی همایش موسیقی پژوهی استان را تشکیل می‌دهند.

حق‌پرست در مورد اهداف برگزاری این همایش گفت: ترویج و اشاعۀ زمینه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در این هنر، شناسایی استعدادهای مطلوب در بخش‌های مقاله و نوشتار موسیقی، فراهم‌سازی زمینه مناسب برای حمایت از اهالی حوزۀ پژوهش در هنر موسیقی و گردآوری مجموعه‌ای از جستارها و نوشتارهای موسیقی بوشهر اهداف نخستین همایش موسیقی‌پژوهی استان بوشهر را تشکیل می‌دهد.

وی در ارتباط با شرایط ارسال آثار به این رویداد توضیح داد: آثار حداقل در ۱۵ صفحه آچهار با فونت نازنین سایز ۱۴ با فرمت وُرد و پی‌دی‌اف و ذکر منابع و مآخذ با رعایت اصول نگارشی به همراه آثار ارسال شود.

حق‌پرست یادآور شد: شرکت‌کنندگان مشخصات فردی، میزان تحصیلات، شمارۀ تماس و سوابق خود را همراه با آثارشان به پست الکترونیکی دبیرخانه همایش ارسال کنند و برگزارکنندگان نیز حق چاپ آثار را در کتاب «جستار و نوشتاری در موسیقی بوشهر» به نام پژوهشگر دارند.

وی عنوان کرد: به برگزیدۀ اول جایزۀ نقدی، تندیس همایش و لوح تقدیر و به نفرهای دوم و سوم نیز جایزۀ نقدی و لوح تقدیر اعطا می‌شود. همچنین به همۀ آثار راه‌یافته به مرحلۀ داوری گواهی شرکت داده می‌شود.

حق‌پرست عنوان کرد: متقاضیان و پژوهشگران حوزۀ موسیقی می‌توانند تا ۱۵ خرداد سال جاری آثار خود را به پست الکترونیکی دبیرخانۀ نخستین همایش موسیقی‌پژوهی استان بوشهر به نشانی Bushehr.music.studies@gmail.com ارسال کنند.

مسئول انجمن موسیقی استان بوشهر خاطرنشان کرد: نتیجه بررسی و داوری مرحلۀ نخست ۳۱ خرداد ماه سال جاری اعلام خواهد شد و آیین پایانی این رویداد نیز با معرفی برگزیدگان یکم مردادماه برگزار می‌شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “انتشار فراخوان همایش موسیقیِ پژوهشی بوشهر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید