آخرین خبر

زانیار خسروی: رضا بهرام کپی‌کار است

زانیار خسروی با انتشار پیامی ادعا کرد که موسیقی تازه رضا بهرام که در حال تنظیم است و هنوز وارد بازار نشده، یک کپی از ملودی آهنگ گروه ایهام است و اگر رضا بهرام آن را اصلاح نکند، به محض انتشار از طریق قضایی این موضوع را پیگیری می‌کند.

به گزارش آوای ایرانیان، رضا بهرام، سه‌شنبه دوم اردیبهشت، ویدیویی از خود را منتشر کرد که در آن در حال خواندن و تنظیم یک قطعه موسیقی است که هنوز وارد بازار نشده. پس از انتشار این ویدیو، زانیار خسروی، در پیامی تصویری ادعا کرد که ملودی این آهنگ، کپی‌ غیرقانونی از دو آهنگ گروه موسیقی ایهام است. این خواننده، فیلمی میکس شده از قطعات یاد شده را هم ضمیه صبحت‌های خود کرده بود.

زانیار خسروی در این کلیپ گفت: «دوتا از ملودی‌های مختلف دو آهنگ ایهام، برداشته شده و تبدیل به یک آهنگ شده و فقط شعر آن عوض شده است. اولا که ملودی هم مانند شعر، فیلمنامه، یا هر اثر هنری دیگری، یک صاحب اثر دارد. و این‌گونه نیست که چون شما آن را به طور فیزیکی نمی‌بینید در فضا پراکنده باشد و هرکسی که بخواهد از ان استفاده کند.

اگر بحث شباهت باشد که یک موضوع طبیعی است و این در همه جای دنیا هم وجود دارد و اشکالی هم ندارد. اما زمانی که این‌گونه، کپی برابر اصل می‌شود، علاوه بر اینکه از لحاظ اخلاقی کار پسندیده‌ای نیست، از لحاظ حقوقی نیز قابل پیگیری است.

تا آن‌جایی هم که می‌دانم در ایران، تا ۳۰ سال پس از مرگ صاحب اثر، حق استفاده و کپی از آن اثر را ندارید و بعد از سی سال از آن می‌توانید استفاده کنید. حالا ماجرا این‌گونه است که اگر یک نفر از موبایل یا ماشین شما بدون اجازه استفاده کند، قطعا شما از طریق حقوقی آن را پیگیری می‌کنید، پس این موسیقی اگر به طور رسمی منتشر شود، من قطعا از طریق حقوقی آن را پیگیری می‌کنم.

این ویدیو را هم به دو دلیل گرفتم؛ اول برای دوستانی که غیر متخصص هستند و شاید متوجه این شباهت نشوند. نکته دوم اینکه اصلا دوست نداشتم این ویدیو را بگذارم، شب گذشته (چهارشنبه ۳ اردیبهشت)، در یک فضای حرفه‌ای، تهیه‌کننده من با تهیه کننده ایشان تماس گرفت و از ایشان خواست تا این پست را از صفحه اینستاگرام بردارند و بگویند که به طور ناخواسته این اتفاق افتاده است و می‌خواهند کار را عوض کنند و تصمیم ندارند که این کار را منتشر کنند، ولی تهیه کننده ایشان انجام این کار را قبول نکردند و گفتند شاید ملودی آهنگ را عوض کنند. من هم به همین دلیل ترجیح دادم این ویدیو را منتشر کنم.»

با توجه به انتشار این پیام از جانب زانیار خسروی، رضا بهرام، هنوز اقدامی برای پاک کردن پست اینستاگرامی مورد بحث انجام نداده است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “زانیار خسروی: رضا بهرام کپی‌کار است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید