آخرین خبر

عکس/ پلیسی که به جرم قتل خواننده معروف به ۲۸میلیون‌دلار دیه محکوم شد

خبرگزاری فارس: افسر پلیس به جرم قتل خواننده شیلیایی به ۲۸میلیون‌دلار دیه محکوم شد

آوای ایرانیان: دیروز دادگاه فدرال فلوریدا پس از ۴۰ سال، ستوان سابق پلیس شیلی در دوران حکومت دیکتاتوری «آگوستو پینوشه» را که «ویکتور خارا» خواننده و شاعر نامدار شیلی را شنکجه و به قتل رسانده بود به پرداخت ۲۸ میلیون دلار محکوم کرد.

به گزارش آوای ایرانیان،، دیروز دادگاه فدرال فلوریدا پس از ۴۰ سال، ستوان سابق پلیس شیلی در دوران حکومت دیکتاتوری «آگوستو پینوشه» را که «ویکتور خارا»خواننده نامدار شیلی را شنکجه و به قتل رسانده بود به پرداخت ۲۸ میلیون دلار محکوم کرد.

قاضی این پرونده، ستوان «پدرو پابلو بارینتوس نانز» را به پرداخت ۲۸ میلیون دلار دیه به خانواده «ویکتور خارا» خواننده سرشناس شیلیایی محکوم کرد.

خانواده «ویکتور خارا» ادعا کرده بودند که  این افسر پلیس مسوول سربازانی بود که در استادیوم به دستور وی «خارا» راشکنجه کرده و به قتل رسانده بودند. این حادثه چند روز پس از کودتای پینوشه در سال ۱۹۷۳ میلادی روی داد. کودتا منجر به شکنجه و قتل هزاران نفر از مخالفان سیاسی پینوشه گردید.

این ستوان محکوم شده در حال حاضر در فلوریدای مرکزی جایی که دادگاه نیز به همین منظور تشکیل شده زندگی می‌کند. وکیل وی اظهار داشته که فعلا تقاضای تجدید نظر بر حکم صادر نکرده است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “عکس/ پلیسی که به جرم قتل خواننده معروف به ۲۸میلیون‌دلار دیه محکوم شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید