آخرین خبر

برنامه هزار صدا یادی از محمدعلی امیرجاهد می‌کند

برنامه اینستاگرامی هزار صدا این بار در نظر دارد به یاد هنرمند فقید استاد محمدعلی امیرجاهد و نقش ایشان در تکامل تصنیف‌سازی و ترانه‌سرایی با دو تن از موسیقیدانان کشورمان مهران مهرنیا و سعید کریمی به گفتگو بنشیند.

برنامه اینستاگرامی هزار صدا این بار در نظر دارد به یاد هنرمند فقید استاد محمدعلی امیرجاهد و نقش ایشان در تکامل تصنیف‌سازی و ترانه‌سرایی با دو تن از موسیقیدانان کشورمان مهران مهرنیا و سعید کریمی به گفتگو بنشیند که این رویداد، شامگاه دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ در صفحه رسمی این مجموعه به صورت زنده پخش می شود.

به گزاش آوای ایرانیان، آرش نصیری، مدیر و مجری برنامه هزار صدا، در نشستی دیگر از سری نشست های مجازی این برنامه و به مناسبت سالروز درگذشت شاعر و تصنیف‌ساز جریان‌ساز کشورمان، زنده یاد امیرجاهد با مهران مهرنیا آهنگساز، نوازنده و مدرس موسیقی و سعید کریمی نویسنده، شاعر و پژوهشگر موسیقی نقبی بر فعالیت های و نقش آن هنرمند در تکامل تصنیف سازی و ترانه سرایی خواهند زد.

نصیری در معرفی این دو موزیسین عنوان کرده است: «مهران مهرنیا، آهنگساز، نوازنده و مدرس موسیقی پیش از این در این سلسه برنامه‌ها حضور یافته و درباره نقش کلام در موسیقی سخن گفته بود و این بار در گفتگویی دیگر به همراه سعید کریمی و به بهانه چهل و سومین سالگرد درگذشت امیرجاهد به بررسی نقش ایشان در تکامل و تاریخ تصنیف‌سازی خواهند پرداخت.

سعید کریمی، نویسنده، پژوهش‌گر، شاعر، ترانه‌سرا و آهنگساز با پنج عنوان کتاب داستان و شعر و همچنین کتاب‌های منتشر شده «پاپ‌نامه، پژوهشی مفصل در آلبوم‌های موسیقیِ ۹۳-۱۳۹۴» و«مبانیِ ترانه‌سرایی» و «مکث در مه، نظریاتِ بنیادیِ ترانه‌سرایی» در باب ترانه و آثار در دستِ چاپ «مارش جمهوری، تصحیحِ انتقادیِ تصنیف‌های عارف قزوینی»، «رسوای دل، ترانه‌های رهی معیری»، «اجتماعِ انفرادی، مجموعه مقالات در زمینه‌ی ترانه و موسیقی» و «جریان‌شناسیِ موسیقیِ مردم‌پسندِ ایران» از محققان پرکار و موفق این روزهای موسیقی و کلام است. وی در زمینه آهنگسازی موسیقیِ متنِ چندین انیمیشن ایرانی و خارجی (تعطیلات نوروزی، المو، اوسو، قطارها و …)(۱۳۸۷-۱۳۹۱)، ترانه‌های کودکانه: آلبومِ قاصدک (۱۳۹۰) و رباعیاتِ خیام با صدای کیکاووس یاکیده ( انتشار:۱۳۹۱ ) را در کارنامه دارد.

شایان ذکر است که گفتگوی مجازی هزار صدا به یاد زنده یاد محمدعلی امیر جاهد، ساعت ۲۲ از شامگاه دوشنبه ۱۵ اردیبهشت جاری از صفحه رسمی اینستاگرام این مجموعه پخش خواهد شد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برنامه هزار صدا یادی از محمدعلی امیرجاهد می‌کند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید