آخرین خبر

سفر با بردیا صدرنوری به «ژرفا» در روزهای کرونایی

قطعه بی کلام «ژرفا» به نوازندگی بردیا صدرنوری، سپاس صدرنوری و صالح حدیدی با محوریت موقعیت انسان امروزی در روزهای کرونایی، پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزاش آوای ایرانیان و به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش»، «ژرفا» عنوان تازه ترین اثر موسیقایی به نوازندگی پیانو بردیا صدرنوری و سپاس صدرنوری و نوازندگی گیتار الکتریک صالح حدیدی است که با تمرکز بر موقعیت انسان امروزی در روزهای کرونایی منتشر شد.

بردیا صدرنوری نوازنده پیانو درباره این اثر توضیح داد: شرایط روزهای کرونایی به همه مردم دنیا نشان داد که آدمی باید جور دیگری به زندگی نگاه کرده و برای آینده خود برنامه ریزی کند. ما آدم ها قبل از شیوع ویروس کرونا با سرعت رو به جلو حرکت می کردیم بدون آن که بدانیم همه ما به نوعی در نابود کردن طبیعت پیرامونی مان نقش داریم. از طرفی نوع ارتباطمان نیز به گونه ای بود که همه رفتارها و شرایط انسانی، ما را تبدیل به ماشین هایی کرده بود و کم کم وجوه انسانی مان به دست فراموشی سپرده می شد. اما فارغ از اتفاقات ناگواری که پیرو شیوع بیماری «کووید ۱۹» از جمله مرگ بسیاری از انسان ها و فشار و محدودیت های اقتصادی و اجتماعی پیش آورد ، حضور کرونا برکاتی را نیز بدنبال داشت. شرایطی ایجاد شد که انگار بر سر این حرکت تند زندگی انسن ها ترمز محکم و میخکوب کننده ای زده شد. همه مجبور شدند دوباره به عقب نگاه کنند و براساس این نگاه عمیق و ژرف، تعریف جدیدی از ارتباطات اجتماعی و خانوادگی خود و زندگی خود داشته باشد.

وی افزود: این روزهای عجیب که اکنون همه دنیا را فراگرفته ما انسان ها را مجبور کرد تا به گونه ای دیگر به دنیا نگاه کنیم. شرایطی که ما در آهنگ «ژرفا» نیز به آن توجه داشتیم. شرایطی که تداعی کننده نگاه به درون آدمی و مهم تر از آن نگاه عمیق تر به جهان برای یک تعریف دوباره از زندگی است. از نظر من «ژرفا» سفری درونی به اعماق زندگی در شرایط این روزهای دنیاست که امیدوارم بتواند تاثیرش را روی مخاطب داشته باشد. این آهنگ در راستای پروژه ای است که من چندی پیش آغاز کردم و در این راستا اجرایی هم با ارکستر سازهای زهی به رهبری استاد لوریس چکناوریان داشتم. به عبارتی می توان گفت این فضا نوعی موسیقی تلفیقی و آمبیانت بوده که نوازندگی پیانوی من نمایندگی سبک موسیقی ایرانی را بر عهده داشته است.

بردیا صدرنوری فراگیری پیانو را از ۱۰ سالگی با سبک کلاسیک، نزد استاد فهیم ممتازی آغاز کرد. او بعدها به سبک نوازندگی موسیقی ایرانی روی آورد و در این راه از آموزش‌های کیومرث پارسای بهره برد. وی از سال ۶۶ تاکنون کنسرت‌های متعددی را به صورت تک‌نوازی، گروه‌نوازی و هم‌نوازی در همکاری با گروههای موسیقی «خنیا» به سرپرستی پری ملکی، ارکستر «مهر» به سرپرستی ناصر ایزدی و گروه «سیمرغ» به سرپرستی افشین قرشی اجرا کرده است. وی همچنین سرپرستی گروه موسیقی «مهرآور» را نیز برعهده دارد.

کتاب «طرح جامع موسیقی کشور» و آلبوم‌های موسیقی «زندگی جاریست»، «آوای زندگی» و «خاطره‌ها»، «نیایش»، «عاشقانه در باران» «مهر و ناز» و دونوازی پیانو و دودوک با همراهی صادق چراغی با نام «دورها آوایی ست …» و چندین تک آهنگ از جمله آثاری است که تاکنون از بردیا صدرنوری منتشر شده است. این هنرمند همچنین در آلبوم موسیقی «بهانه ی تو» به آهنگسازی ناصر ایزدی به همنوازی پیانو با آواز مهدی فلاح پرداخته است. ضمن اینکه مدیریت جشنواره و جایزه موسیقی استاد همایون خرّم ( نوای خرم ) ازجمله فعالیت های این هنرمند طی سال های اخیر بوده است.

سپاس صدرنوری هم از جمله هنرمندان جوان موسیقی کشورمان است که طی این سال در زمینه آهنگسازی و نوازندگی پیانو مشغول است. از او دو آلبوم به نام های «در آغوش رنگ ها» و«به صد سو« منتشر شده است. ضمن اینکه وی به تازگی در فیلم کوتاه «جاده ها آبی هستند» به کارگردانی محمد کردی به عنوان آهنگساز حضور داشته است. او برای پرفورمنس و نمایشگاه آثار آلما اسکویی با نام «سایه های نیاکان از یاد رفته» در کشور فرانسه نیز به آهنگسازی پرداخته است.

صالح حدیدی نوازنده گیتار الکتریک این اثر، نیز فعالیت موسیقیایی اش را با نوازندگی سه تار شروع کرده ؛ او سالهای زیادی است که به نوازندگی گیتار الکتریک مشغول است. بیشتر فعالیت های او در زمینه موسیقی امبینت، پست راک و نیو ایج بوده است.

آنلاین بشنوید:

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سفر با بردیا صدرنوری به «ژرفا» در روزهای کرونایی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید