بازدید معاون امور هنری وزیر ارشاد از دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، معاون امور هنری بعد از بازدید از دبیرخانه جشنواره در یک نشست با حضور فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی، مهدی افضلی مدیرعامل مؤسسه توسعه هنرهای معاصر، حمیدرضا نوربخش مدیر سی و سومین جشنواره موسیقی فجر و برخی از نیروهای ستاد جشنواره شرکت کرد.

نوربخش در این نشست گفت: جشنواره‌های فجر در سال‌های ابتدایی خود با رویکرد جشن دنبال می‌شدند. جشنواره فیلم فجر به‌ مرور توانست رویکردش را به رویکرد جشنواره‌ای تغییر بدهد، اما متأسفانه این اتفاق برای جشنواره موسیقی فجر رخ نداد و این جشنواره صرفاً یک جشن موسیقایی برای سالروز پیروزی انقلاب اسلامی باقی ماند.

وی افزود: من از ۱۳۶۶ در کنار جشنواره موسیقی فجر بودم و از سال ۱۳۶۹ که آقای علی مرادخانی به‌عنوان مدیر دفتر موسیقی منصوب شدند، دائماً صحبت‌هایی با ایشان داشتم که جشنواره موسیقی فجر از حالت جشن خارج شود و شکل فستیوالی به خود بگیرد. در نتیجه در دهه ۷۰ اتفاقات خیلی خوبی در روند برگزاری جشنواره شکل گرفت و بسیاری از بزرگان موسیقی کشور و چهره‌های شاخص بین‌المللی در این جشنواره حضور پیدا کردند. با این وجود در دهه ۸۰ دوباره شرایط تغییر کرد.

بازدید معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دبیرخانه سی و سومین جشنواره موسیقی فجر

نوربخش درباره دوران مدیریت خود در جشنواره موسیقی فجر گفت: در سه دوره‌ای که بنده مدیریت جشنواره موسیقی فجر را به عهده داشتم، با نظر و کمک آقای علی مرادخانی و آقای فرزاد طالبی، رویکردهای جشنواره را تغییر دادیم و بنا بر وعده‌های دولت برای برون‌سپاری جشنواره و سپردن آن به صنف، به این مهم صحه گذاشتیم و ریل‌گذاری جدیدی در این جشنواره انجام دادیم.

در ادامه نشست، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشحالم که جشنواره موسیقی فجر در دوره سی و سوم خود قرار دارد چون سی و سه سالگی نماد کمال و جمال توأمان است.

حسینی اضافه کرد: وقتی به پوسترها نگاه می‌کنم و عدد سی و سه را جلوی عنوان جشنواره می‌بینم، از همت دوستانی که سال‌ها این جشنواره را برگزار کرده‌اند و به اینجا رسانده‌اند، خوشحال می‌شوم. خوشبختانه امسال هم مسئولان جشنواره نهایت تلاششان را به کار گرفته‌اند که امیدوارم نتیجه آن مناسب فرهنگ غنی موسیقی در کشورمان باشد.

حسینی ادامه داد: آقای طالبی زحمت کشیدند و شیوه‌نامه برگزاری جشنواره موسیقی فجر را تهیه کردند و به من دادند. فکر می‌کنم ابلاغ این روش‌نامه بتواند برای سال‌های آینده نشان‌دهنده قوام جشنواره باشد.

معاون امور هنری وزیر ارشاد در پایان گفت: با دوستان برگزارکننده جشنواره موسیقی فجر مشورت می‌کنم و نظرها و پیشنهادهایم را به آن‌ها ارائه خواهم کرد. به همه این دوستان خسته‌ نباشید و دست‌مریزاد می‌گویم.