آخرین خبر

وزیر ارشاد بر ارتباط نسل جدید با هنرمندان پیشکسوت تاکید کردوزیر ارشاد بر ارتباط نسل جدید با هنرمندان پیشکسوت کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی با بیان اینکه هنرمندان پیشکسوت سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند بر توجه بیشتر به ارتباط بین نسلی میان پیشکسوتان هنر با نسل جوان هنرمندان تاکید کرد.

به گزاش آوای ایرانیان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در یادداشتی که در مقدمه کتاب پیشکسوتان هنر منتشر شده، آورده است: با تدبیر هنرمندان پیشکسوت می‌توان شور هنرمندان جوان را به طلای ناب اجتماعی تبدیل کرد.

وی همچنین به وظیفه موسسه هنرمندان پیشکسوت در این باره اشاره کرده و نوشته است: علاوه بر تکریم هنرمندان پیشکسوت، یکی از اهداف این موسسه، آن است که نسل جدید هنر و علاقه‌مندان هنر ایرانی بتوانند با پیشکسوتان هنرمند پیوند معرفتی و وجودی داشته باشند.

متن یادداشت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:

هنر معرفتی متفاوت از جهان و انسان ارائه می‌کند، از این رو جامعه، هنرمند را در تصویری دیگر می‌‌نگرد زیرا نگرش و هنر اوست که این دنیای متمایز را پدید می‌آورد.

با همین برداشت است که هنرمندان پیشکسوت، سرمایه اجتماعی جامعه‌ هستند چرا که دانش و بینش و مهارت هنری آن‌ها آمیخته با تجربه شده و تاثیر گسترده‌ای را پدید می‌آورد. هنرمندان پیشکسوت خط ارتباطی نسل‌های هنری با هم هستند و می توان با تدبیرِ و کمک آن‌ها، شور هنرمندان جوان را به طلای ناب اجتماعی تبدیل کرد.

گرچه پیشکسوتان در هر گروه و رشته و حوزه‌ای در جامعه ایران، افراد با اهمیت و محترمی شناخته می‌شوند زیرا خلاقیت‌، مهارت و تجربه‌ای گران بها دارند که جایگاه و نقش آنان را در جامعه متفاوت می‌کند؛ جایگاهی که تکریم و احترام به پیشکسوتان را به همراه دارد، اما این جایگاه در پیشکسوتان هنر رفیع‌تر است چه این که طلایه داران گوهر زرین تمدن ایرانی هستند.

بسیار خوشحالم که موسسه هنرمندان پیشکسوت با همین نگاه و رویکرد، زمینه تکریم و حرمت‌ نهادن به پیشکسوتان هنر را مهیا کرده است.

یکی از اهداف این موسسه، آن است که نسل جدید هنر و علاقه‌مندان هنر ایرانی بتوانند با پیشکسوتان هنرمند پیوند معرفتی و وجودی داشته باشند. این مکتوب به عنوان منبعی برای معرفی و ثبت خلاصه‌ای از تجربه و زندگی هنری پیشکسوتان می‌تواند گام نخست در برقراری این ارتباط باشد. مجموعه کتاب پیشکسوتان هنر با معرفی هنرمندان پیشکسوت متولد هر ماه، منبع خوبی برای مراجعه با هدف آشنایی با پیشگامان حوزه فرهنگ و هنر خواهد بود.

به همکارانم در موسسه هنرمندان‌ پیشکسوت تاکید می‌کنم در مسیر برقراری ارتباط بین نسلی به این مجموعه مکتوب بسنده نکنند و از روش‌ها و ابزار متعدد بهره گیرند تا حضور و اثرگذاری‌ افزون‌تر آنان در عرصه هنر ایران و جهان را شاهد باشیم.”

لازم به توضیح است که مجموعه کتاب پیشکسوتان هنر توسط موسسه هنرمندان پیشکسوت با هدف معرفی هنرمندان عضو این موسسه تدوین شده است. مجموعه شامل ۱۲ جلد کتاب خواهد بود که هر جلد ویژه متولدین یک ماه از سال است. جلد نخست این مجموعه ویژه هنرمندان متولد ماه فروردین به زودی منتشر می‌شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “وزیر ارشاد بر ارتباط نسل جدید با هنرمندان پیشکسوت تاکید کردوزیر ارشاد بر ارتباط نسل جدید با هنرمندان پیشکسوت کرد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید