آخرین خبر

احتمال لغو جوایز تونی وجود دارد

به گفته برخی از منابغ داخلی برادوی٬ احتمال برگزار نشدن مراسم اهدای جوایز تونی ۲۰۲۰ قوت گرفته است.

به گزاش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی٬ در هفت دهه گذشته برگزاری جوایز تونی مهم‌ترین شب برای برادوی و تئاتر آمریکا بوده است که از بهترین اجراها و تولیدها تجلیل کرده است.

اما هفتادو چهارمین دوره اهدای مراسم تونی که قرار بود ۷ ژوئن برگزار شود به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و حالا گفته می‌شود احتمال زیادی وجود دارد که مراسم امسال اصلاً برگزار نشود.

از آنجا که آینده برادوی برای امسال همچنان نامشخص است و میدان تایمز به یک مکان متروکه بدل شده و دیگر نمی‌توان گردشگران را در منهتن دید٬ برخی منابع داخلی می‌گویند بحث در کمیته برنامه‌ریزی برای اهدای جوایز تونی امسال٬ راه به جایی نمی‌برد.

بخشی از دلیل برای برگزار نکردن این مراسم این بود که رای‌دهندگان تونی و کمیته ۵۴ نفره نامزدی می‌خواهد فیلم‌های موزیکال و نمایش‌های جدید را وقت شروع به کار ببیند. به همین دلیل آوریل همیشه ماه مهمی برای رای دهندگان تونی است و این امسال ممکن نشد و اجرای ۳۱ نمایش موزیکال و درام از ۱۲ مارس متوقف شد. این امر شمار کاندیداها را به شدت کاهش می‌دهد.

در هر حال به نظر می‌رسد سرنوشت جوایز تونی پیچیده تر از سایر جوایز است زیرا بر خلاف اسکار یا امی ٬ هدف جوایز تونی تشویق مخاطبان به بیرون آمدن از خانه و خریدن بلیت برای تماشای رویدادی زنده است و این امر با ممنوعیت اجتماعات میسر نیست.

در همین حال بسیاری از جوامع تئاتری معتقدند تجلیل از فصل نمایشی ۲۰-۲۰۱۹ اهمیت دارد و نمی توان از آن گذشت.

خود برگزاری مراسم اهدای جوایز نیز سخت است و در حالی که راهی برای اهدای جوایز از طریق اپلیکیشن زوم وجود دارد و خوانندگان همان طور که برای جشن تولد ۹۰ سالگی استیون سوندهایم از خانه آواز خواندند می‌توانند این کار را انجام دهند٬ اما این کار کمکی به فروش بلیت نخواهد کرد و در عین حال برخی از تولید کنندگان هم ممکن است برای اختصاص دادن منابع مالی سخت‌گیری بیشتری به خرج دهند.

اگر مراسم تونی امسال اتفاق نیفتد قدم منطقی بعدی ترکیب ۲ فصل بعدی و برگزاری یک مراسم مجزا خواهد بود که ممکن است تابستان ۲۰۲۱ باشد و این به معنی نادیده گرفته شدن برخی از نمایش‌ها ست و بسیاری از تولیداتی که می توانستند مدعی اصلی باشند فرصتی برای درخشیدن پیدا نخواهند کرد.

یک گزینه سوم هم روی میز است و آن اینکه تولیدات پاییزی و زمستانی روی صحنه بروند و یک جشن عمومی بتواند برگزار شود٬ اما با توجه به زمان برگزاری چنین مراسمی که بخشی از آن باید از خانه برگزار شود٬ نمی‌تواند امکانی برای معرفی نمایش‌های بعدی باشد و برخی معتقدند چنین برنامه‌ای بیشتر به معنی بازگشایی برادوی است و مراسم اصلی می‌تواند همزمان با برگزاری هفتادو پنجمین دوره تونی عملی شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “احتمال لغو جوایز تونی وجود دارد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید