آخرین خبر

«یاقوت رُمانی» به تماشاخانه سنگلج رسید

به گزارش آۀوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، نمایش «یاقوت رُمانی» که نوشته و کارگردانی بابک صفی‌خانی است از ۱۲ شهریور اجرای خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز می‌کند.

در این نمایش هنرمندانی چون محمد پورحسن، نوید شیخ‌محمدی، افشین ممیشی، ساناز حسینی، مسین کلاته، علیرضا عابدینی، سارا ابراهیمی، حسین گنجعلی، حسین غریبی، سهیل پیراسته، ماهان حیدری، رومینا رامین، رسول لطفی، مهسا ابراهیمی‌فرد، محیا ابراهیمی‌فرد، آرشیدا کشاورز افشار ایفای نقش می‌کنند.

طراحی حرکت این نمایش را غزال بختیاری، آهنگسازی را حسین صادقیان، طراحی نور را حسین رودباری، طراحی دکور را مهدی رامین، طراحی گریم را سهیلا جوادی و دستیاری کارگردان را نوید شیخ محمدی بر عهده دارند.

مجریان گریم این نمایش سعید کروندی، نسرین علوی، ندا میرزایی، سهیلا جوادی هستند. ساخت تیزر را حسین صادقیان، عکاسی را شاهین مقدم، طراح پوستر را نوید شیخ‌محمدی و منشی صحنه را لاله قربانپور بر عهده دارند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: سی سال پس از واقعه عاشورا، دو بازرگان جوان برای تجارت از بصره به دمشق رفته اند. در بازار دمشق، پیرمرد گدای نابینایی توجه حابس را به خود جلب می کند. آن پیرمرد انگشتری به انگشت دارد که به باور حابس، انگشتری حسین بن علی(ع) است. یعنی همان انگشتی که در روز عاشورا، پس از قطع کردن انگشت حسین آن را از دستش بیرون کشیدند. این دو انگشتری را گوهرتراشی بصری به سفارش پدر حابس ساخت است. پدر حابس که از دوستان حسین (ع) بوده، این انگشتری را به ایشان هدیه کرده بوده است. گشودن راز این انگشتری بهانه ای است برای مرور برخی از حوادث پیش و پس از واقعه کربلا. سرانجام آشکار می شود که این پیرمرد همان کسی نیست که انگشت حسین (ع) را قطع کرده بلکه در پی برخی حوادث نهایتاً این انگشتری به دست او افتاده است. هر چند خود او نیز از سپاهیان دون پایه عمربن سعد بوده که از ترس انتقام‌گیری مختار از کوفه گریخته است.

از این نویسنده و کارگردان تئاتر پیش از این نمایش های «مینا و یوز» و «یک دروغ زیبا» در پردیس تئاتر تهران روی صحنه رفته است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«یاقوت رُمانی» به تماشاخانه سنگلج رسید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید