به گزاش آوای ایرانیان مریم شریف زاده آهنگساز و کارگردان این نمایش، طی فراخوانی در شبکه های اجتماعی از ” کودکان و نوجوان ۸ تا ۱۵ ” سال برای عضویت در گروه کُر این اثر دعوت کرده است. این فراخوان حضور سایر علاقمندان از سراسر ایران و هم چنین فارسی زبانان خارج از کشور را نیز شامل می شود.

در حال حاضر کودکان و نوجوانان از سراسر ایران و هم چنین فارسی زبانان خارج از کشور در حال تمرین های اولیه این نمایش به صورت مجازی و آنلاین هستند.

در سال های گذشته نیز مدرسه موسیقی آفرینش نمایش های موزیکال ویژه کودکان و نوجوانان مانند “جوجه اردک زشت” و “شیرشاه” را در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه برده است. با نوجه تجربه های پیشین  این بار تلاش بر این است تا  آثار گرانبهای ادبیات فارسی را برای آشنایی کودکان و نوجوانان  با شیوه ای نو و مشارکت پویای آنها اجرا کرد.

در این نمایش علاوه بر توجه به ادبیات و موسیقی سعی شده تا پرندگان بومی ایران نیز برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با محیط زیست معرفی شوند.

مریم شریف زاده آهنگساز و کارگردان ، الیناز خانجانی مدرس فن بیان، محمد رضا محمود پور مدرس تاتر ،خشایار حاجی سید جوادی مدیر هنری و سارا هاشمی مشاور رسانه ای  این اثر خواهند بود.

خلاصه ای درباره مدرسه موسیقی آفرینش:

مدرسه موسیقی آفرینش در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد. هدف از تاسیس این مدرسه ترویج و آموزش آواز کلاسیک، سلفژ، صدا سازی و آشنایی و آموزش سازهای ایرانی و کلاسیک بوده است.

مریم شریف زاده موسس این مدرسه، برگزیده جشنواره موسیقی فجر و رتبه یک کارشناسی ارشد، سال ها مسئولیت گروه کُر و ارکستر کودکان مدرسه بین الملل را عهده دار بوده است. او سابقه ۲۰ سال تدریس موسیقی را دارد و همچنین تجربه آموزش آواز به بچه های کار و خیابان را در کارنامه فعالیت های خود دارد.

از سال ۱۳۹۴ هر فصل هنرجویان آواز مدرسه موسیقی آفرینش یک اجرای آموزشی دارند. هنرجویان کودک و نوجوان مدرسه موسیقی آفرینش، پاییز ۹۷ و بهار ۹۸ برای اولین بار نمایش موزیکال جوجه اردک زشت و نمایش موزیکال شیرشاه را در زمستان ۹۸ به زبان انگلیسی با اجرای کودکان و نوجوانان در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه برده اند.