آخرین خبر

معافیت هنرمندان تحت پوشش صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه فصل بهار

هنرمندان تحت پوشش صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه و سرانه درمان خود در سه ماهه اول سال معاف شدند.

به گزاش آوای ایرانیان و به نقل از خانه موسیقی، جلسه ای به درخواست مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و با ریاست دکتر جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری و با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ، معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل و هیات مدیره صندوق اعتباری هنر و مدیران خانه های هنری از جمله خانه موسیقی، خانه سینما، خانه تاتر و دیگر صنوف هنری عصر روز گذشته در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در این جلسه مقرر گردید ۳۵هزار هنرمند تحت پوشش صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه و سرانه درمان خود در سه ماهه اول سال معاف شوند.

سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اعلام این خبر، افزود: در این جلسه مقرر شد هنرمندان در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد از پرداخت سهم بیمه خود معاف شوند. بر اساس این موافقت، ۳۵هزار نفر هنرمند تحت پوشش صندوق اعتباری هنر مشمول این بخشودگی می شوند و مبلغ اعتباری تخصیص یافته به این بخشودگی ۳۵۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: این اقدام از این ماه (اردیبهشت) آغاز می شود و نیازی به مراجعه حضوری هنرمندان نیست و صندوق اعتباری هنر تمامی اقدامات و مراحل این کار را انجام می دهد.

سیدزاده با بیان دیگر نتایج این جلسه گفت: بمنظور جبران خسارت های ناشی از شیوع ویروس کرونا در حوزه فرهنگ و هنر ۲۰۰ میلیارد تومان از منایع اشتغال پایدار در قالب وام قرض الخسنه در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان ضمن تقدیر از همراهی سازمان تامین اجتماعی گفت: از زمان شیوع بیماری جلسات متعددی با سازمان تامین اجتماعی برگزار شد و مقرر شد هفته آتی جلسه ای با مدیرعامل این سازمان برای بررسی مسایل بیمه ای اهالی فرهنگ و هنر که از سوی صندوق به این سازمان معرفی شده اند برگزار شود.

در این جلسه مدیرعامل و هیات مدیره صندوق اعتباری هنر از دکتراسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری به دلیل حسن تدبیر، توجه به مسایل بیمه ای و معیشتی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و اهتمام نسبت به تشکیل این جلسه قدردانی کرد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “معافیت هنرمندان تحت پوشش صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه فصل بهار”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید