آخرین خبر

ثروت ایلان ماسک دو برابر زاکربرگ شد

به گزاشر آوای ایرانیان به نظر می‌رسد ایلان ماسک، هفته بدی را پشت سر گذاشته است. ده‌ها میلیون نفر در ساعات اولیه راه اندازی اپلیکیشن تردز (Threads) که به عنوان رقیب توییتر از سوی شرکت متا پلتفرم مارک زاکربرگ عرضه شده است، به این شبکه اجتماعی جدید پیوستند. هر چند راه اندازی تردز، باعث عصبانیت ایلان ماسک شد و او نامه‌ای به متا ارسال کرد و این شرکت را به شکایت برای کپی‌برداری از توییتر متهم کرد اما ایلان ماسک از نظر ثروت، همچنان جلوتر از مارک زاکربرگ است.

طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروت خالص ایلان ماسک، امسال ۱۰۶ میلیارد دلار افزایش یافت و به ۲۴۳ میلیارد دلار رسید. با این حال، زاکربرگ هم ۶۰ میلیارد دلار پولدارتر شد و ثروت خالصش اکنون به ۱۰۶ میلیارد دلار رسیده است.

بخش عمده ثروت ایلان ماسک که در سال ۲۰۲۱ به حدود ۳۳۸ میلیارد دلار است، مربوط به سهامی است که در شرکت خودروسازی برقی تسلا دارد که امسال ۱۵۳ درصد رشد کرده و ارزش آن تا روز جمعه، به ۸۶۰ میلیارد دلار رسید. متا فاصله زیادی با تسلا ندارد و ارزش سهامش امسال ۱۳۲ درصد رشد کرده و به ۷۴۴ میلیارد دلار رسیده است.

تنش‌ها میان ایلان ماسک و زاکربرگ بر سر پلتفرم جدید متا بالا رفته و ماسک، متا را متهم کرده است کارکنان سابق توییتر را استخدام کرده تا به ساخت نسخه کپی از آن کمک کنند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، پس از این که مارک زاکربرگ ظاهرا دعوت ایلان ماسک برای مبارزه و حل اختلافاتشان را پذیرفت، راه اندازی تردز، ماجرای مبارزه در قفس این دو میلیاردر را جدی کرده است. ماسک در توییتی نوشت: من آماده مبارزه در قفسه هستم اگر او آماده است. زاکربرگ هم بلافاصله یک استوری اینستاگرام با این مضمون منتشر کرد: لوکیشن را برایم بفرست.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ثروت ایلان ماسک دو برابر زاکربرگ شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید