آخرین خبر

«مطربِ درد» اثر سیامک جهانگیری منتشر شد

تازه ترین اثر سیامک جهانگیری، آهنگساز و نوازنده شناخته شده نی تحت عنوان مطربِ درد راهی بازار موسیقی شده که آواز این اثر را فرشید بزرگی بر عهده داشته است.

آلبوم مطربِ درد اثر تازه سیامک جهانگیری با آواز فرشید بزرگی، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری ماهور به زودی منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

به گزاش آوای ایرانیان تازه ترین اثر سیامک جهانگیری، آهنگساز و نوازنده شناخته شده نی تحت عنوان مطربِ درد راهی بازار موسیقی شده که آواز این اثر را فرشید بزرگی بر عهده داشته است.

اثر تازه جهانگیری در قالب ۹ قطعه به عناوین «مقام صبح»، «ساز و آواز»، «تصنیف همچون آفتاب»، «ساز و آواز»، «تصنیف مطرب درد»، «ساز و آواز» و «تصنیف تنها مرا رها کن» چیدمان یافته و علی اصغر عربشاهی (نوازنده تار و بم تار)، سیامک جهانگیری (نوازنده نی)، حمید خوانساری (نوازنده عود و بم تار)، حسین زمانی (تمبک)، سامر حبیبی (کمانچه و کمانچه آلتو) و پویان عطایی (سنتور) در اجرای قطعات به هنرنمایی پرداخته اند.

جهانگیری درباره اثر تازه اش و در دفترچه آن نوشته است: «مطرب درد احتمالاً می‌تواند بازتاب‌دهنده تأثیر کلام در لحظات حسیِ خاصی در صاحب اثر باشد. از این‌رو مجموعه حاضر در سال‌های متفاوتی تصنیف شده و سرانجام در یک‌جا به صورت اثری که خواهید شنید، گرد هم آمده است و اگر چه در مقاطع مختلفی شکل گرفته، اما در مجموع متأثر از یک نگاه است. تمام قطعات، به‌جز مقدمه، در قالب «تصنیف» هستند و کوشیده‌ام ساز و آوازهای بین تصنیف‌ها، از لحاظ محتوای کلامی و موسیقایی، با تصنیف‌ها هم‌خوانی داشته باشند تا ارتباط میان قطعات در نگاه کلّی، حفظ شود.»

شایان ذکر است که آلبوم موسیقی «مطرب درد» با آهنگسازی سیامک جهانگیری و آواز فرشید بزرگی، از سوی مؤسسه ماهور منتشر شده و علاقمندان می توانند این اثر را در دو نسخه الکترونیک و فیزیکی تهیه نمایند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«مطربِ درد» اثر سیامک جهانگیری منتشر شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید