آخرین خبر

جایگاه شهرام ناظری فراتر از «شوالیه فرانسه» است

یک استاد موسیقی ایرانی متکی بودن به بیگانگان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: هنرمندان ما ارزش بالاتری دارند که به آنها بگوییم «سرباز فرانسوی آواز ایران» زیرا جایگاه شهرام ناظری فراتر از این نام‌هاست؛ ما نباید عناوین خود را با افتخارات غیرخودی بزرگ کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مراسم بزرگداشت استاد حسین علیزاده با حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب استان کرمانشاه در تالار وحدت دانشکده فرهنگ و هنر دانشگاه علمی و کاربردی کرمانشاه برگزار شد.

*مردمی بودن پشتوانه یک هنرمند است

علیزاده در این مراسم، مردمی بودن را پشتوانه یک هنرمند برشمرد و اظهار کرد: عنوان هنرمند را مردم به یک فرد اطلاق می‌کنند و بدین ترتیب هنرمند متعلق به مردم است و باید با عشق و علاقه به مردم به فعالیت هنری بپردازد.

وی حمایت مردمی را یک موضوع ارزشمند و غیرقابل قیاس با هر چیز دیگری برای یک هنرمند عنوان کرد و گفت: بسیار خوشحال هستم طی پنج دهه فعالیت هنری همواره با استقبال جوانان مواجه بوده‌ام و البته این استقبال من را نیز جوان نگه‌داشته است.

وی با تاکید بر اینکه همیشه به ایرانی بودن خویش افتخار می‌کنم، خاطرنشان کرد: دیدن برخی مطالب در نشریات موجب شرم انسان می‌شود، چرا باید ما منتظر باشیم کسی از خارج برای حل مشکلات ما بیاید و این در حالی است که در کشورمان چیزی از بقیه دنیا کم نداریم و باید یاد بگیریم مشکلاتمان را خودمان حل کنیم.

این هنرمند مطرح کشورمان با این کلام، متکی بودن به بیگانگان را به‌شدت مورد انتقاد قرار داد و افزود: عشق به وطن موجب شده بسیاری از افراد در طول تاریخ کشور و در رویارویی با مشکلات مختلف همچون جنگ تحمیلی، تحریم و… به ایرانی بودن خویش افتخار کنند.

*انتقاد از تقلید کورکورانه از غرب

وی با اشاره به اینکه نسل جدید برخلاف نسل گذشته ارتباطی با نسل قبل ندارد، تصریح کرد: برخی در قیاس ظرفیت‌های خود با جوامع غربی به تقلید روی می‌آورند و موسیقی ایرانی با وجود مشکلات مختلف، باز هم در فستیوال‌های خارجی با سایر تولیدات موسیقیایی در دنیا رقابت می‌کند.

علیزاده اطلاق لقب شوالیه آواز ایران به استاد شهرام ناظری را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد: هنرمندان ما از ارزش بالاتری برخوردارند که بگوییم سرباز فرانسوی آواز ایران، بلکه شهرام ناظری بالاتر است؛ ما نباید عناوین خود را با افتخارات غیرخودی بزرگ کنیم، ما افتخارات بسیار زیادی داریم و از استاد ناظری درخواست می‌کنم از بیان عنوان شوالیه خطاب به وی در رسانه‌ها جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه استاد ناظری نباید در سایه این کلمه قرار بگیرد، متذکر شد: من کشورم را دوست دارم و هیچ عنوانی جز حسین علیزاده ندارم.

*دفاع مقدس عرصه عشق به وطن بود

این هنرمند مطرح کشورمان مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس را نشان‌دهنده عشق به وطن عنوان کرد که توسط همه ملت ایران با داشتن اقوام و مذاهب مختلف انجام گرفت و گفت: ایجاد رشته موسیقی در کرمانشاه اتفاق خوشایندی است و در حال حاضر هنر و موسیقی در کشور ما و مراکز آموزش عالی از رشد خوبی برخوردار است.

حسین علیزاده، هنرمند مطرح کشورمان در این مراسم با اهدای لوح و هدایایی مورد تجلیل قرار گرفت و لوحی به یادبود حضورش در کرمانشاه توسط وی امضا شد تا یادبودی از این استاد موسیقی ایران در کرمانشاه باقی بماند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جایگاه شهرام ناظری فراتر از «شوالیه فرانسه» است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید